ابزارهای تست سرعت سایت

سه شنبه, 14 شهریور 1402

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت - لمون

تست سرعت وب‌ سایت یکی از مهم‌ ترین عواملی است که بر کارایی و تجربه کاربری در طراحی سایت تأثیر می‌گذارد و باعث می شود که سرعت بالا در بارگذاری صفحات وب بهبود یابد و می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو کمک ویژه ای داشته باشد. در این مقاله به بررسی بهترین ابزارهای تست سرعت سایت می پردازیم و بهترین روش هایی که برای بهبود در عملکرد وب سایتتان تاثیر گذار می باشد را بررسی خواهیم کرد.

 

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

بیشتر بخوانید: عوامل تاثیرگذار در سرعت لود سایت

 
 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

1- Google PageSpeed Insights:

یکی از ابزارهای مهم و رایگان شناخته شده است که در راستای آزمایش و بررسی سرعت و عملکرد وب‌سایت‌ها کمک می‌کند. این ابزار دارای کاربردهای فراوانی می باشد که در راستای بهبود عملکرد وب‌سایت، کشف مشکلات پیش آمده و بهبود تجربه کاربری به شما کمک قابل توجه ای می‌کند. به شما دسترسی این را می‌دهد که سرعت بارگذاری وب‌سایت خود را در دو حالت موبایل و دسکتاپ اندازه‌ گیری و بررسی کنید نه تنها سرعت وب‌سایت شما را اندازه‌گیری می‌کند، در کنار آن به شما پیشنهادات مناسبی برای کنکاش در راستای بهبود در کارکرد وب‌سایتتان ارائه خواهد داد.

 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

 

2- GTmetrix:

یک ابزار محبوب برای عموم کاربران جهت تست سرعت می باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید سرعت وب‌ سایتتان را به صورت جزئی بررسی نماید و به شما گزارشی کامل از عوامل مثبت و منفی که بر سرعت تأثیر گذار باشند ، ارائه خواهد داد. این ابزار آزمایش و بررسی سرعت سایت را برای شما ساده و قابل فهم و کارآمد خواهد کرد و به شما دسترسی می دهد تا بتوانید آزمون‌هایی در مکان‌های مختلف انجام دهید تا به تجزیه و تحلیل کارایی و عملکرد وب‌سایتتان داشته باشید. گزارشی کامل از عملکرد و کارکرد وب‌سایتتان را در اختیارتان قرار می دهد و به شما اطلاعاتی مفید و کامل در مورد مشکلات و پیشنهاداتی جهت بهینه‌ سازی و سلامت سایتتان می‌دهد تا بتوانید وب‌ سایت خود را بهینه سازی کنید. به شما دسترسی این را می‌دهد تا سازگاری وب‌سایت خود با دستگاه‌های متنوعی مثل تلفن‌های همراه و تبلت‌ها و آیپد را بررسی کنید و بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهید. در راستای بهبود یافتن تصاویر ابزارها و راهنمایی‌ لازم را در اختیار شما قرار می ده، این کار باعث می شود حجم صفحات شما یابد کاهش در نتیجه سرعت بارگذاری فایل هایتان افزایش می یابد. به شما دسترسی این را می دهد که بتوانید سرعت بارگذاری سایتتان را بررسی و اندازه گیری کنید. برای آنکه بدانید جی تی متریکس چگونه عمل میکند میتوانید به مقاله آموزش جی تی متریکس جدید و پارامتر های آن مراجعه نمایید و آن را مطالعه نمایید.

 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

بیشتر بخوانید: آنالیز سئو چیست؟

 
 

3- WebPageTest:

این ابزار قابلیت این را دارد که آزمایش هایی از سرعت سایت را در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف انجام دهد. وهمچنین قابلیت این را دارد که تنظیمات دقیق و کار آمد تری برای آزمایش سرعت سایت فراهم کند.

 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

 

4- YSlow:

دارای معیارهای مشخصی برای ارزیابی و کارکرد وب‌سایت‌ها است.

 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

بیشتر بخوانید: چگونه تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارند؟

 
 

5- Load Impact:

اگر به تست عملکرد وب‌سایتتان در ترافیک بالا نیازمند هستید ،این ابزاربرای شما ساخته شده است. این ابزار به شما قابلیت این را می‌دهد که تست تحمل سایتتان در شرایط مختلف ترافیک بالاانجام دهید.

 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

 

6- Uptrends Website Speed Test:

این ابزار تست سرعتی معمولی را به شما ارائه خواهد داد، و همچنین قابلیت بررسی کارکرد وب‌سایت از نقاط مختلف را دارا می باشد.

 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

 

7- KeyCDN Website Speed Test:

این ابزار به شما امکان می‌دهد عملکرد سرعت وب‌سایت خود را چک کنید و اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان بارگذاری صفحات وب، بهینه‌سازی‌های پیشنهادات و بررسی مشکلات ممکن در عملکرد وب سایتتان را دریافت کنید.

 

انواع ابزارهای تست سرعت سایت

 

8- واکاو

سایت بعدی که قصد معرفی آن را داریم سایت واکاو میباشد واکاو از درون ایران تست میگیرد و شما میتوانید متوجه شوید که کاربران داخل ایران دقیقا چه تجربه ای از سایتتان کسب مینمایند. یکی از خوبی های سایت واکاو این است که میتوانید از سرور های مختلف تست بگیرید تا عملکرد سایت خود را در حالات مختلف ببینید در پایین عکس یکی از بخش های تست واکاو را آورده ایم و آن را شماره گذاری کرده ایم در ادامه توضیح خواهیم داد که هر بخش چه کاربردی دارد.

  1. در این بخش میتوانید از بین سرور های واکاو انتخاب نمایید تا از آن سرور برای شما تست گرفته شود.
  2. در این بخش باید آدرس سایتتان را وارد نمایید تا ابزار بتواند تست مربوطه را بگیرد.
  3. در این بخش میتوانید تعیین کنید تا چه تست گرفته شده شبیه سازی چند کاربر میباشد به عنوان مثال میتوانید تعیین کنید که زمانی که 10 کاربر به صورت همزان بر روی سایتتان فعالیت میکنند سرعت سایتتان به چه گونه ای میباشد.
  4. تست راندمان بازده سرعت سایتتان را به صورت گزارش به شما نشان میدهد و همچنین اطلاعاتی از زمانی که کاربر درخواستی را ارسال مینماید تا آن را دریافت نماید و مرورگرش آن را پردازش نماید در اختیار شما قرار میدهد و همچنین در بخش توضیحات پیشنهاد هایی را در خصوص بهبود سرعت سایتتان در اختیارتان میگذارد.
  5. تست استرس شبیه سازی زمانی است که کاربران زیادی به سایت شما آمده اند و مشغول باز کردن صفحات گوناگون هستند و یا به عبارتی دیگر در این حالت میتوانید بازخورد سایتتان را زمانی که کاربران زیادی در حال درخواست فرستادن به هاستتان میباشد را ببنید این حالت برای سایت هایی کاربرد دارد که کاربرانشان زیاد است و همچنین سرور اختصاصی دارند.

 

ابزار تست سرعت واکاو

 

ارزیابی سرعت بارگذاری صفحات وب:

این ابزار به شما دسترسی می‌دهد تا سرعت بارگذاری صفحات وب‌ سایتتان را از نقاط مختلف جهان بررسی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بفهمید که صفحات وب‌ سایتتان در کجا کندترین بارگذاری را دارند و کجا به بهینه‌سازی نیاز دارند.

- تشخیص مشکلات عملکرد:

اطلاعاتی در مورد مشکلات عملکرد وب‌سایت شما مانند اشکال در کشینگ، فشرده‌سازی، اندازه تصاویر ارائه می‌دهد.

- پیشنهادات بهینه‌سازی:

این ابزار پیشنهاداتی به شما ارائه می‌دهد که چگونه می‌توانید عملکرد وب‌سایتتان را بهبود ببخشید. این پیشنهادات شامل بهینه‌سازی تصاویر، کاهش تعداد درخواست‌ها به سرور، و بهبود فشرده‌سازی منابع خواهد بود.

- مقایسه با رقبا:

شما می‌توانید عملکرد وب‌سایت خود را با وب‌سایت‌های رقبا مقایسه کنید تا بفهمید کدام بیشترین بهره‌وری را دارد و از کجا می‌توانید ایده‌ برای بهبود عملکردتان بگیرید.

- آزمون تحمل ترافیک:

اگر می‌خواهید تحمل وب‌سایتتان تحت ترافیک بالا را آزمایش کنید، به شما این امکان را می‌دهد. این ابزار به شما دسترسی لازم را می‌دهد که تست تحمل وب‌سایتتان در شرایط ترافیک بالا را انجام دهید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید.

 

ارزیابی سرعت بارگذاری صفحات وب

بیشتر بخوانید: تأثیر طراحی سایت رسپانسیو بر روی بهبود سئو سایت

بهترین روش برای بهبود سرعت وب‌سایت

استفاده همزمان از این ابزارها و پیشنهادات آنها به منظور بهینه‌سازی محتوا، تصاویر، فشرده‌سازی وب‌سرور و تنظیمات سایت است. همچنین، بررسی مداوم عملکرد سرعت سایت و اعمال تغیرات لازم در راستای بهینه سازی لازم تازه‌ترین و موثرترین راه برای حفظ کارایی بهینه وب‌سایت شما است .
برای تست سرعت و عملکرد وب‌سایت خود، می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگان و یا پرداختی استفاده کنید. در ادامه، مراحل اساسی برای تست سرعت وب‌سایت خود با استفاده را بیان خواهیم کرد.

1- مشاهده نتایج:

پس از بررسی تجزیه و تحلیل لازم، نتایج به شما نمایش داده می‌شود. این نتایج شامل امتیازاتی مختلف برای عملکرد موبایل و دسکتاپ و همچنین پیشنهاداتی برای بهبود سازی است.

2- اجرای بهبودات:

براساس پیشنهادات بیان شده ، شما می‌توانید تغییرات لازم را در وب‌سایت خود ایجاد کنید. این تغیرات شامل بهینه‌سازی تصاویر، بهبود کد منبع، استفاده از ابزارهای فشرده‌سازی و بهینه‌سازی وب‌سرور می‌ باشد.

3- تست دوباره:

پس از اعمال تغییرات، شما قابلیت استقاده از ابزارهای دیگر جهت بررسی سرعت سایت را دارید و می توانیدعملکرد بهبود یافته وب‌سایت خود را مشاهده نمایید.

 

بهترین روش برای بهبود سرعت وب‌سایت

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع طراحی سایت از قبیل: طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت اختصاصی و ... میتوانید از طریق وب سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید