تأثیر طراحی سایت رسپانسیو بر روی بهبود سئو سایت

شنبه, 30 اردیبهشت 1402

تأثیر طراحی سایت رسپانسیو بر روی بهبود سئو سایت - لمون

با پیشرفته شدن تکنولوژی و گسترش فضای اینترنتی امروزه اکثر کسب و کار ها از آن برای افزایش فروش و بهبود کسب و کار خود استفاده می کنند. در هنگام طراحی سایت باید به سئو سایت نیز توجه داشته باشید. سایت هایی که به سئو اهمیت نمی دهند در بین نتایج جست و جو ظاهر نمی شوند. با هوشمند شدن تلفن های همراه اکثر افراد از آن برای جست و جو در فضای اینترنتی استفاده می کنند. در نتیجه سایت ها باید ریسپانسیو طراحی شود تا به راحتی قابل دسترس باشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر سایت ریسپانسیو بر سئو بپردازیم. پیشنهاد می کنیم ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

فهرست

  • طراحی سایت و روش های آن
  • سئو و اهمیت آن در طراحی سایت
  • بررسی تاثیر سایت ریسپانسیو بر سئو
  • اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو
  • و کاربرد آن در ساخت سایتAMP
  • مزایای ریسپانسیو بودن سایت ها
  • شرکت طراحی سایت در تهران

 

تأثیر طراحی سایت ریسپانسیو بر روی بهبود سئو سایت

بیشتر بخوانید: طراحی و توسعه سایت براساس اصول سئو

 

طراحی سایت و روش های آن

ساخت سایت یکی از روش هایی است که در چند سال اخیر برای گسترش کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سایت ها با توجه به نوع کسب و کار ها انجام می شود. معمولا به دو روش طراحی سایت انجام می شود. که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

روش اول

استفاده از کد های برنامه نویسی است که به آن طراحی سایت اختصاصی می گویند. طراحی سایت اختصاصی هزینه های بسیار زیادی به همراه دارد اما باید بدانید این سایت ها بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. سایت های اختصاصی امکان ارتقا و اضافه کردن امکانات جدید را دارند. استفاده از کد های مخصوص برنامه نویسی باعث خاص و منحصر به فرد شدن سایت شما می شود. اگر علاوه بر این موارد به سئو هم توجه کنید سایتی پر ترافیک خواهید داشت.

روش دوم

روشی دیگری که می توان برای طراحی سایت استفاده کرد و مورد استقبال طراحان سایت قرار گرفته است طراحی سایت با وردپرس است. ساخت سایت با وردپرس خیلی آسان تر از سایت های اختصاصی است. همچنین با استفاده از پلاگین های مختلف می توانید امکانات مختلفی به سایت خود اضافه کنید. هزینه طراحی سایت با وردپرس بسیار کمتر از طراحی سایت اختصاصی است و برای طراحی هر نوع سایتی قابل استفاده است. با وردپرس تا حدی امکان ارتقا و بهبود سایت وجود دارد. اینکه از چه روشی برای طراحی سایت استفاده شود بر عهده ی مشتری است. اما اگر مشتری سایتی با امکانات محدود و معمولی نیاز دارد استفاده از وردپرس بسیار مناسب خواهد بود. پلاگین یا افزونه امکانی است که سایت های وردپرسی در اختیار کاربران قرار می دهند تا با استفاده از آن امکانات مختلفی به سایت خود اضافه کنند. مثلا با نصب و فعال سازی افزونه راکت می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه آموزش تنظیمات راکت وردپرس به مقاله لینک شده مراجعه فرمایید.

 

طراحی سایت و روش های آن

بیشتر بخوانید: یو ایکس و یو آی چیست؟

 

سئو و اهمیت آن در طراحی سایت

سئو به معنای بهینه سازی موتور های جستجوی گوگل است. برای اینکه سایت ها در صفحه ی اول نتایج جست و جو نمایش داده شوند باید اقداماتی بر روی آن ها انجام شود. بیش از دویست روش برای انجام سئو بر روی سایت وجود دارد که قواعد آن را رعایت کنید. امروزه گوگل بسیار هوشمند است و به بررسی دقیق سایت ها می پردازد. گوگل با معرفی الگوریتم های مختلف از تخلفات سایت ها در انجام سئو جلوگیری می کند. در صورتی که به این موارد توجه نکنید اصطلاحا از جانب گوگل پنالتی می شوید. در نتیجه نمی توان از اهمیت سئو در طراحی سایت چشم پوشی کرد.

 

سئو و اهمیت آن در طراحی سایت

بیشتر بخوانید: سئو خارجی (Off-Page SEO) و تکنیک های مهم آن

 

بررسی تاثیر سایت ریسپانسیو بر سئو

امروزه تلفن های همراه در دسترس اکثر افراد وجود دارد. کاربران به راحتی با استفاده از تلفن های همراه خود وارد فضای اینترنتی می شوند و از آن برای جست و جو و رفع نیاز خود استفاده می کنند. اگر سایتی با موبایل قابل استفاده نباشد کاربر به سرعت از آن خارج می شود. خارج شدن کاربر از سایت به منزله ی از دست دادن مشتری و امتیاز منفی از گوگل است. در نتیجه سایتی که طراحی می کنید باید ریسپانسیو طراحی شود. یعنی علاوه بر لپ تاپ با موبایل و تبلت هم بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. یکی از الگوریتم های گوگل الگوریتم موبایل فرندلی است. با این الگوریتم گوگل می تواند سایت هایی که با موبایل قابل استفاده نیستند را شناسایی کند. در نتیجه سایت هایی که واکنشگرا نیستند امتیاز منفی دریافت می کنند و سئو سایت منفی می شود.

 

بررسی تاثیر سایت ریسپانسیو بر سئو

بیشتر بخوانید: عوامل اثر گذار بر طراحی ریسپانسیو

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو

  1. بازدید سایت ها تا 70 درصد افزایش پیدا می کند.
  2. جذب کاربران به دلیل ظاهری مناسب
  3.  کاهش نرخ پرش در سایت ها
  4.  اگر در ابتدای طراحی سایت به ریسپانسیو بودن آن توجه شود دیگر لازم نیست هزینه ای دوباره برای ایجاد ریسپانسیو بودن آن انجام شود.

 

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو

 

کاربرد آن در ساخت سایت AMP

برای اینکه سایت ها ریسپانسیو شوند راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از قابلیت AMP است. این برنامه قابلیتی دارد که می تواند موارد اضافه در صفحات موبایل را به طور کامل حذف کند. با استفاده از این تکنولوژی فقط صفحه اصلی سایت نمایش داده می شود. برخی قالب های سایت مانند سایت های خبری به طور پیش فرض از این قابلیت برخوردارند. استفاده از روش هنوز در سایت های وردپرسی گسترش پیدا نکرده است. برای استفاده از AMP می توانید افزونه نسخه موبایل ساز AMP وردپرس – AMP FOR WP استفاده کنید.

 

کاربرد آن در ساخت سایت AMP

 

مزایای ریسپانسیو بودن سایت ها

1. بهبود تجربه کاربری

سایت هایی که واکنشگرا هستند به راحتی با تلفن های همراه امکان بازدید از آن ها وجود دارد. در نتیجه دیگر کاربر از سایت خارج نمی شود. خارج نشدن کاربر از سایت امتیازی برای شما محسوب می شود. در نتیجه سئو سایت شما بهبود می یابد. یکی از نکات مهمی که گوگل به آن توجه می کند، تجربه ی کاربری است. گوگل اهمیت زیادی برای کاربران خود قائل است و می خواهد آن ها به راحتی به هدف خود برسند. طبق بررسی های گوگل بیش از نیمی از افراد با موبایل به جست و جو می پردازند. به همین دلیل گوگل به مسئله ی ریسپانسیو بودن بسیار اهمیت می دهد و سایت هایی که ریسپانسیو نباشند از سمت گوگل جریمه می شود.

2. بهبود سئو

سئو مسئله ی مهمی است که نمی توان از اهمیت آن در سایت ها چشم پوشی کرد. یکی از الگوریتم های گوگل موبایل فرندلی است. گوگل با این الگوریتم سایت هایی را که از لحاظ ریسپانسیو بودن مشکل دارند را شناسایی می کند و به آن ها امتیاز منفی می دهد. امتیاز منفی از سمت گوگل به منزله ی کاهش اعتبار و جایگاه سایت است.

3. افزایش فروش و بازدید کاربران

همان طور که به آن اشاره کردیم امروزه اکثر افراد تلفن های هوشمند دارند و با آن در گوگل به جست و جو می پردازند. در صورتی که سایت شما ریسپانسیو باشد و دسترسی به قسمت های مختلف آن امکان پذیر باشد به راحتی کاربر در آن فعالیت می کند. باقی ماندن کاربر در سایت این پیغام را به گوگل می دهد که سایت معتبر و مناسب است.
نکته ای که باید به آن توجه کنید سرعت سایت است. سرعت سایت بر روی نمایش دادن درست آن در موبایل تاثیر می گذارد. در طراحی سایت های وردپرسی می توانید با اضافه کردن افزونه سرعت را افزایش دهید. برای افزایش سرعت در سایت های اختصاصی هم نیاز به کد نویسی است که باید این کار به برنامه نویسان بسپارید.

 

مزایای ریسپانسیو بودن سایت ها

بیشتر بخوانید: آنالیز سئو چیست؟

 

شرکت طراحی سایت در تهران

برای داشتن سایتی ریسپانسیو باید طراحی آن را به شرکت های معتبر در این زمینه بسپارید. برخی شرکت ها در هنگام طراحی سایت به ریسپانسیو بودن آن اهمیت نمی دهند. در نتیجه وقت و هزینه ای که صرف می شود از به هدر می رود. زیرا برای ریسپانسیو شدن باید سایت بهینه سازی شود که هزینه اضافی به همراه دارد. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه که می توانید طراحی سایت خود را به آن بسپارید شرکت شرکت نونگار پردازش است. اگر قصد سفارش سایت به این شرکت را دارید می توانید به صورت حضوری به دفتر شرکت واقع در خیابان ستارخان تهران مراجعه کرده و یا به صورت آنلاین از طریق سایت نونگار پردازش اقدام به سفارش سایت خود کنید.

 

شرکت طراحی سایت در تهران

 

سخن آخر

یکی از قسمت های اصلی پس از طراحی سایت سئو است. سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جوی گوگل و روشی است که از آن برای قرارگیری سایت ها در صفحه اول استفاده می شود. سئو از قسمت های مختلفی تشکیل می شود. ریسپانسو بودن سایت به معنای این است که کاربر بتواند با موبایل و تبلت علاوه بر لپ تاپ از آن استفاده کند. در صورتی که سایت واکنشگرا نباشد تاثیر منفی در سئو ایجاد می شود. توجه کنید که در هنگام سفارش طراحی سایت آن را به دست شرکت های معتبر و با سابقه بسپارید که خطایی برای اتصال و استفاده از آن با موبایل ایجاد نشود. پیشنهاد ما سفارش طراحی سایت به شرکت نونگار پردازش است. در این مقاله قصد داشتیم به بررسی تاثیر سایت ریسپانسیو بر سئو بپردازیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با تاثیر سایت ریسپانسیو بر سئو با ما در میان بگذارید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید