افزایش زمان باقی ماندن کاربر بر روی سایت با سه تکنیک ساده

سه شنبه, 14 فروردین 1403

افزایش زمان باقی ماندن کاربر بر روی سایت با سه تکنیک ساده - لمون

اگر که طراحی سایت انجام داده باشید و حال بر روی سئو سایتتان کار کنید به احتمال زیاد متوجه شده اید که چقدر زمان باقی ماندن کاربر بر روی سایت مهم است. برای نگه داشتن کابران بر روی سایت باید اقدام های مختلفی را انجام دهید و درعین حال بین این اقدامات تعادل برقرار نمایید. در این مقاله قصد داریم تا با سه تکنیک ساده به شما آموزش دهیم که چگونه میتوانید زمان باقی ماندن کاربران بر روی سایتتان را افزایش دهید با ما همراه باشید.

 

افزایش زمان حضور کاربر بر روی سایت

اگر قصد دارید تا اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید کابران را بر روی سایت خود نگه دارید و زمان صرف شده بازدیدکنندگان را افزایش دهید. پیش از انجام هر اقدام بهتر است یک سوال از خود بپرسید و به این پرسش پاسخ دهید که هدف شما از بالا بردن زمان حضور کابران بر روی سایت چیست؟ اگر این سوال را از خود بپرسید به احتمال زیاد باید پاسخ دهید که شما می‌ خواهید اطلاعات را به شیوه ‌ای پویا و جذاب به کاربران ارائه دهید و همزمان برای کاهش نرخ پرش خود (نرخ پرش: به کاربری گفته میشود که یک صفحه را باز میکند و پس از چند ثانیه آن را میبندد) کار کنید. شما نمی‌ خواهید بازدیدکنندگان علاقه خود را از دست بدهند، گیج شوند یا به وب ‌سایت‌های دیگر بروند. بنابراین باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که زمان زیادی را با وبلاگ یا وب‌ سایت شما کاربران سپری کنند.

 

افزایش زمان حضور کاربر بر روی سایت

 

شناسایی نیاز کاربران اولین قدم

اولین کاری که باید برای افزایش زمان حضور کاربران انجام دهید این است که به دقت نیاز کاربران را تحلیل کنید به عنوان مثال فرض کنید طراحی سایت فروشگاهی انجام داده اید یک کاربر وارد سایت شما میشود اما انقدر گزینه های اضافی داخل سایت شما زیاد است که گیج میشود و نمیتواند خرید کند خب در اینجا قاعداتا کاربر از سایت خارج میشود و یا بلعکس فرض کنید که کاربران به سایت می آید و امکانات مورد نظر کاربر را در اختیارش قرار نمیدهید همچون یک فرم جستجو در اینجا هم ممکن است کاربر پس از چند ثانیه ماندن در سایت خارج شود بنابراین باید بدانید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند و آن را در اختیارشان قرار دهید.
در ادامه قصد داریم تا سه ترفند ساده برای افزایش زمان حضور کاربر بر روی سایتتان آموزش دهیم با ما همراه باشید.

 

بهبود زمان باقی ماندن کاربر بر روی سایت

 

1- روانشناسی کاربران را بشناسید و از آن استفاده کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از نظر آماری وقتی یک کاربر بر روی یک صفحه کلیک میکند بین 5 الی 10 ثانیه ممکن است آن صفحه را ببندد کاربران معمولا زمانی که یک صفحه را باز میکنند در ابتدا یک اسکن چشمی سایت را میکنند این اسکن در ابتدا زیبایی سایت را بررسی میکند که همان UI سایت میباشد. بنابراین در ابتدا باید به زیبایی یک صفحه توجه داشته باشید البته باید بخاطر داشته باشید که موارد مهم دیگر را از یاد نبرید به عنوان مثال سرعت سایت بسیار مهم است و اگر سایت شما دیر باز شود کابران حتی حاضر به اسکن چشمی نیز نمیباشند.

صفحه های سایتتان را باید از نظر UI درست بسازید به عنوان مثال تم رنگی سایت، فونت سایت، جایگاه المان های سایت و ... را باید به درستی پیاده سازی کنید تا برای کاربران جذاب به نظر برسند. یک UI اصولی به شدت به شما کمک میکند پس از UI باید به تجربه کاربری فکر کنید که در این خصوص پیشنهاد میکنیم تا مقاله تجربه کاربری (UX) چیست و عوامل بهبود آن را بخوانید.

 

افزایش زمان ماندن کاربر بر روی سایت

 

2. از ارتباط بین صفحات قافل نشوید

اگر کاربر همان لحظه صفحه را نبندد ترجیح میدهد تا صفحه مورد نظر را ببیند حال این صفحه ممکن است صفحه یک محصول باشد و یا یک پست یا صفحه اصلی زمانی که کاربر شروع به دیدن یک صفحه میکند قاعداتا به سمت پایین شروع به اسکرول میکند حال بهتر است در این بین شما از دکمه، لینک سازی داخلی، call to action و ... استفاده کنید.

به عنوان مثال خوانندگان یک وبلاگ یا مطلب ممکن است علاقه مند باشند تا از صفحات دیگر هم بازدید نمایند حال فرض کنید که یک بخش جذاب یا لینک سازی اصولی چقدر میتواند به شما کمک کند.

خوانندگان وب سایت چیزهایی را دوست دارند که درک آن ها ساده است یک دکمه یا پیوند یا call to action، اقدام ساده ای را ارائه می دهد که به یک نتیجه برسد. شما نیاز دارید تا امکان تعامل کاربران با سایت را فراهم نمایید. همچنین سعی کنید موارد جدید را بر روی سایت خود تست نمایید همچون ایجاد یک خبرنامه یا ایجاد یک رویداد همچون عید برای آنکه از نتایج این رویداد ها مطلع شوید میتوانید آمار زمان بازدیدکنندگان خود را در گوگل آنالیتیکس ببینید و با حالت های مختلف بررسی کنید.

 

بالا رفتن زمان ماندگاری کاربر

 

3. ایجاد قابلیت های اضافه و ساده

کاربران از دو ترکیب بسیار خوششان می آید یک قابلیت های منحصر به فرد یک سایت همچون یک سایدبار مناسب و خوب یا یک بخش کاربری خوب برای سایت های فروشگاهی و دیگری ساده بودن و دم دست بودن است به احتمال زیاد برایتان پیش آمده است که به یک سایت مراجعه کرده باشید و به دنبال صفحات مورد نظر بوده باشید و آن را پیدا نکرده باشید در آن لحظه چقدر از رضایت شما کم شده است حال فکر کنید این دو قابلیت را با یک دیگر ادغام کنیم به عنوان مثال سایدباری وجود داشته باشد که ابزار یا لینک های مورد نظر کاربر را در خود جای داده باشد حال فکر کنید تا چه اندازه رضایت مندی مشتری بالا میرود.

 

کاربران

 

جمع بندی

به عنوان جمع بندی باید بگوییم که اگر می بینید که بیشتر بازدیدکنندگان شما قبل از ترک سایت فقط یک یا دو صفحه از سایت شما را بررسی می کنند. نترسید، این یک موضوع عادی است! فقط به یاد داشته باشید که کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بازدیدکنندگان خود را طولانی تر نگه دارید. به این تاکتیک ها توجه کنید و ببینید که کاربران تا چه میزان میتوانند بر روی پیشرفت سایتتان تاثیر گذار باشند. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص طراحی سایت در تهران میتوانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید