چگونه تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارند؟

چهارشنبه, 07 تیر 1402

چگونه تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارند؟ - لمون

کسب و کارها در دنیای مدرن امروز برای پیشرفت به طراحی سایت و اپلیکیشن نیاز دارند. نکته ی مهمی که در طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد تجربه ی کاربری است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی تاثیر تجربه کاربری و محتوا در سئو سایت ها بپردازیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست

- طراحی سایت به چه معناست؟
- تجربه ی کاربری چیست؟
- همه چیز در رابطه با تاثیر محتوا بر سئو
- نکات تولید محتوا جذاب
- چگونه تجربه کاربری بر روی رتبه سایت تاثیر می گذارد؟
- نکات مهم برای بهبود تجربه کاربری در وب سایت ها چیست؟

طراحی سایت به چه معناست؟

به تمامی اقداماتی که بر روی فضای اینترنتی به جهت ساخت محیطی برای خدمات، خرید و فروش، اطلاع رسانی و... انجام می شود طراحی سایت می گویند. طراحی سایت روش های مختلفی دارد و باید مراحل آن به درستی طی شود. یکی از مهم ترین عواملی که در ساخت سایت باید مورد توجه قرار گیرد، تجربه ی کاربری است. در ادامه به توضیح بیشتر تجربه ی کاربری و نکات آن می پردازیم.

 

طراحی سایت به چه معناست؟

 

تجربه ی کاربری چیست؟

یکی از موارد مهمی که گوگل به آن توجه بسیار زیادی می کند، بر طرف شدن نیاز مخاطب است. در نتیجه در طراحی سایت باید اقدامات مختلفی انجام شود تا کاربر راحت تر به هدف خود برسد. برای اینکه کاربران جست و جو و استفاده راحت تری از سایت ها داشته باشند گوگل الگوریتم های مختلفی را معرفی کرد. هر کدام از این الگوریتم ها به بررسی قسمت هایی از سایت می پردازند و در صورت بروز مشکل برای رفع آن هشدار می دهد. سایت ها باید حتما به بهبود تجربه ی کاربری خود دقت کنند زیرا الگوریتم های گوگل روز به روز دقیق تر می شود.

 

تجربه ی کاربری چیست؟

 

همه چیز در رابطه با تاثیر محتوا بر سئو

محتوایی که در سایت ها بارگذاری می شود باید جذاب و ترغیب کننده باشد. در این صورت است که کاربر جذب آن می شود. در نتیجه سئو سایت هم بهبود پیدا می کند. از دیگر اقداماتی که باید در تولید محتوا به آن توجه شود، استفاده از تصویر و alt مناسب برای آن، استفاده از هشتگ های مرتبط، نوشتن توضیحات متا مناسب، پاراگراف بندی درست، دسته بندی مقالات در جایگاه مناسب برای دسترسی راحت تر کاربر و... است. محتوایی که در سایت ها بارگذاری می کنید باید منحصر به فرد و بدون کپی از دیگران نوشته شود. همچنین برای بهبود سئو بهتر است روزانه ۱ محتوا در ساعت مشخص منتشر شود.

 

همه چیز در رابطه با تاثیر محتوا بر سئو

 

نکات تولید محتوا جذاب

۱. گوگل به سایت هایی رتبه می دهد که کاربر مدت زمان طولانی را در آن سپری کند و در قسمت های مختلف سایت به جست و جو بپردازد. در نتیجه سایت هایی که کاربر به سرعت به آن وارد و سپس خارج می شود از نظر گوگل نامعتبر هستند.
۲. یکی از الگوریتم های گوگل پاندا است که با معرفی آن تحولی در سایت ها انجام شد. زیرا این الگوریتم به بررسی کیفیت محتوای وب سایت ها می گردد و در نتیجه سایت هایی که محتوای بی کیفیت و کم دارد را از صفحه اول نتایج حذف می کند.
برای اینکه تولید محتوا درست با توجه به نوع سایت داشته باشید لازم است نکاتی را در رابطه با انواع جست و جو کاربران بدانید که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

 

نکات تولید محتوا جذاب

 

نحوه ی جست و جوی کاربر

۱. جست و جو به قصد خرید: تمامی اقدامات و جست و جو هایی که در سایت ها برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات انجام می شود در این قسمت قرار می گیرد.
۲. جست و جو برای تراکنش: در این قسمت حتما کاربر خرید و تراکنشی انجام نمی دهد. او ممکن است به دنبال خدمات یا ثبت نام در قسمت های مختلف سایت ها باشد.
۳. جست و جو برای پیدا کردن: در این روش کاربر فقط به دنبال این است که نیاز خود را در گوگل جست و جو کند و به آن دسترسی پیدا کند. مثلا به دنبال پیدا کردن آدرس رستوران یا فروشگاه و زمان باز شدن آن است.
۴. یافتن اطلاعات: در برخی موارد نیز کاربر به دنبال دریافت اخبار و اطلاعات در سایت ها می گردد. معمولا در این جست و جو ها تراکنشی انجام نمی شود و هدف اصلی بر طرف کردن نیاز کاربر و دستیابی به اطلاعات است.

 

نحوه ی جست و جوی کاربر

 

تاثیر تجربه کاربری بر روی رتبه سایت

تجربه کاربری یکی از عوامل مهم در بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. تجربه کاربری شامل تمامی تعاملات کاربر با سایت شما است. از جمله این عوامل می توان به طراحی سایت، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای سایت و همچنین رابط کاربری. و... اشاره کرد. به طور کلی، تجربه کاربری موثر بر روی رتبه سایت شما تاثیر می گذارد زیرا موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند و سایت هایی که تجربه کاربری بهتری دارند، بهترین نتایج را ارائه می دهند. افزایش سرعت بارگذاری سایت، بهبود طراحی وب سایت و رابط کاربری، افزایش محتوای با کیفیت و اصلاح خطاهای پیدا شده در سایت، از جمله راهکارهایی هستند که می توانند به بهبود تجربه کاربری کمک کنند. علاوه بر این، یکی از مهمترین عوامل تجربه کاربری، محتوای سایت است. محتوای با کیفیت و مفید به کاربران، باعث می شود تا کاربران برای بازدید بیشتر به سایت شما بازگردند و در نتیجه رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود یابد. در نهایت، تجربه کاربری یکی از عوامل مهم در بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. با بهبود تجربه کاربری سایت شما، می توانید بهبود رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو تضمین کنید.

 

تاثیر تجربه کاربری بر روی رتبه سایت

 

عوامل موثر در تجربه کاربری

1- سرعت

سایت سرعت یکی از عوامل مهمی است که در تجربه کاربری تاثیر گذار است. سایت هایی که سرعت پایینی دارند و تصاویر آن ها به کندی لود می شود باعث نارضایتی کاربران می شود. در نتیجه کاربر به سرعت خارج می شود. خارج شدن سریع کاربر از سایت در سئو تاثیر منفی ایجاد می کند. برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات، می توانید از فشرده سازی تصاویر و از CDN استفاده کنید. برای اطلاع از بالا بردن سرعت سایت وردپرسی این مطلب را مطالعه نمایید.

2- واکنشگرا بودن

سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو به سایتی گفته می شود که با تلفن همراه هم به راحتی قابل استفاده است. واکنشگرا بودن یکی از نکات مهم است زیرا امروزه اکثر افراد گوشی های هوشمند دارند و با آن وارد سایت های اینترنتی می شوند. در صورتی که سایت ها در موبایل قابل استفاده نباشند کاربر از آن خارج می شود. گوگل برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت الگوریتم خاصی را معرفی می کند و سایت ها را با آن مورد بررسی قرار می دهد. پیشنهاد میکنیم تا مقاله عوامل اثر گذار بر طراحی ریسپانسیو را بخوانید.

3- دسترسی آسان

طراح سایت باید به طراحی ساده و دسترسی آسان به امکانات مختلف سایت توجه کند. زیرا کاربران به سرعت از سایت هایی که طراحی پیچیده و شلوغی دارند خارج می شوند. جالب است بدانید حتی فاصله ی بین خطوط و اندازه ی کلمات نیز بر سئو و تجربه ی کاربری تاثیر می گذارد. در نتیجه نمی توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد. همچنین، طراحی وب سایت باید با توجه به نوع کاربران شما صورت گیرد. به عنوان مثال، طراحی یک سایت برای کاربران جوان متفاوت از یک سایت برای کاربران سالخورده است

4- طراحی گرافیکی

ظاهر سایت اولین چیزی است که کاربر با ورود به آن مشاهده می کند. اگر سایت جذاب طراحی شود کاربر به آن جذب می شود و به دیدن قسمت های مختلف آن می پردازد. موارد مختلفی وجود دارد که باید در طراحی سایت برای داشتن سئو بهتر مورد توجه قرار گیرد. اما تجربه ی کاربری و تولید محتوا از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر سئو هستند.

5- اصلاح خطاهای پیدا شده در وب سایت

اصلاح خطاهای پیدا شده در وب سایت شما به کاربران نشان می دهد که شما به بهبود تجربه کاربری آنها اهمیت می دهید. همچنین، اصلاح خطاهای پیدا شده به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما به روز و قابل اعتماد است.

6- تست تجربه کاربری

تست تجربه کاربری به شما اجازه می دهد تا بازخورد کاربران را در مورد وب سایت خود دریافت کنید. با استفاده از این بازخورد، می توانید به بهبود تجربه کاربری در وب سایت خود بپردازید. در نهایت، بهبود تجربه کاربری در وب سایت شما به بهبود رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک می کند. با بهبود تجربه کاربری، کاربران برای بازدید بیشتر به وب سایت شما بازخواهند گشت و در نتیجه رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت.

 

عوامل موثر در تجربه کاربری

 

سفارش طراحی سایت حرفه ای

برای اینکه سایتی با کیفیت داشته و کاربران زیادی را به آن جذب کنید باید از شرکت های معتبر کمک بگیرید. شرکت های مختلفی به طراحی انواع سایت مشغول اند. شما باید طراحی سایت خود را به شرکت هایی بسپارید که سئو و تولید محتوای مناسب انجام دهند تا تجربه ی کاربر بهبود پیدا کند. یکی از شرکت های حرفه ای در زمینه ی طراحی سایت شرکت نونگار پردازش است. شما می توانید با مراجعه به سایت و دیدن نمونه کار ها طراحی سایت خود را سفارش دهید.

 

سفارش طراحی سایت حرفه ای

 

سخن آخر

تجربه ی کاربری و تولید محتوا از عوامل مهمی هستند که بر سئو سایت ها تاثیر می گذارند. در نتیجه لازم است در هنگام طراحی به آن توجه شود. روش های مختلفی برای بهبود تجربه کاربری و سئو وجود دارد که در این مقاله به طور کامل به آن اشاره کردیم. امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با اینکه چگونه تجربه کاربری و محتوا بر رتبه سایت تاثیر می‌گذارند را با ما در میان بگذارید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید