تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی

سه شنبه, 16 خرداد 1402

تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی در چیست - لمون

تمامی مشاغل با گسترش فضای اینترنتی برای گسترش و پیشرفت کسب و کار خود باید سایت مناسب داشته باشند در غیر این صورت از رقبای خود عقب می افتند و مشاغل آن ها دیده نمی شود. نه تنها فروشگاه ها بلکه شرکت، سازمان ها، پزشکان، دانشگاه و مجموعه های آموزشی و... نیاز به طراحی سایت مناسب دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

سایت فروشگاهی برای چه کسی است؟

یکی از انواع مشاغل که باید برای پیشرفت و افزایش فروش از طراحی سایت فروشگاهی مخصوص استفاده کنند، صاحبان فروشگاه ها هستند. پس از پیدایش ویروس کرونا در ایران به دلیل شرایط و قرنطینه، خرید و فروش از طریق سایت های اینترنتی رونق زیادی پیدا کرد. البته باید بدانید قبل از این اتفاق هم سایت های اینترنتی مشغول به فعالیت بودند اما نه به شکل امروزی! اگر که میخواهید در مورد سایت فروشگاهی بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم تا مقاله سایت فروشگاهی چیست؟ را مطاعه نمایید.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

1. شناخته شدن توسط افزاد مختلف و تبدیل مخاطبان به مشتری دائمی
2. نیازمند نبودن به دادن اجاره مغازه و پرداخت هزینه های زیاد
3. نامحدود بودن از لحاظ زمان و مکان و خرید و فروش آسان
4. پرداخت آنلاین و بی دغدغه و تحویل درب منزل
5. صرفه جویی در وقت و هزینه های مربوط به رفت و آمد
6. مقایسه ی فروشگاه های مختلف و خرید از بهترین آن ها
7. بررسی قیمت های موجود و اقدام به خرید پس از آن
8. افزایش اعتبار بین مشتریان

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

کی بهتر است سایت فروشگاهی طراحی کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که بهتر است چه زمانی سایت فروشگاهی طراحی کنیم؟ بهتر است سایت فروشگاهی را زمانی طراحی کنید که قابلیت فروش محصول را داشته باشید یعنی زنجیره تامین و ارسال شما به خوبی کار میکند همچنین سایت فروشگاهی برای افرادی که چندین سال است فروشگاه دارند بهتر عمل میکند زیرا فروشگاه مذکور در آن سال ها شناخته شده و به نسبت کاری که دارد برای خود مشتریان به خصوصی هم دارد که معمولا بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند تا آنلاین خرید کنند بنابراین صاحب فروشگاه از کاربران بیشتری در ابتدای راه اندازی سایت برخوردار خواهد شد.

برای آنکه با قابلیت های سایت فروشگاهی بیشتر آشنا شوید مقاله لیست امکانات سایت فروشگاهی را مطالعه نمایید.

 

سئو سایت های فروشگاهی

سایت های فروشگاهی برای اینکه با توجه به نوع محصول و سرچ کاربران در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرند باید از سئو سایت مناسب استفاده کنند. موارد مختلفی باید در سئو سایت های فروشگاهی رعایت شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

1. ریسپانسیو بودن

امروزه تلفن همراه در دسترس تمامی افراد قرار دارد و بیشتر آن ها قابلیت اتصال به اینترنت دارند. در نتیجه برای اینکه روند خرید کاربر راحت تر شود باید در طراحی سایت به مناسب بودن آن برای استفاده با موبایل نیز دقت شود.

2. سرعت سایت

سایت های کند به سرعت مخاطبان خود را از دست می دهند. زیرا مخاطبان می خواهند به سرعت وارد سایت شوند و خرید خود را انجام دهند در نتیجه وقت صرف لود شدن سرعت سایت نمی کنند. برای آنکه در مورد سرعت سایت بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم تا مقاله عوامل موثر بر سرعت سایت را مطالعه نمایید.

3. طراحی گرافیکی

ظاهر سایت یکی از کلید های جذب مشتری است. سایت هایی که از نظر ظاهر زیبا هستند کاربران را ترغیب می کنند تا قسمت های مختلف سایت را ببینند. در نتیجه با گذراندن وقت در سایت از گوگل امتیاز دریافت می شود.

4. تولید محتوا برای سایت

یکی از روش هایی که با آن می توانید به جذب کاربر بپردازید و از گوگل امتیاز بگیرید تولید محتوا است. سایت هایی که محتوا مناسب و جذاب نداشته باشند کاربر پسند نیستند و همین امر باعث خروج آن ها از سایت و منفی شدن سئو می شود.

 

سئو سایت های فروشگاهی

 

طراحی سایت شرکتی

علاوه بر فروشگاه ها شرکت و سازمان ها چه دولتی و چه خصوصی باید برای گسترش کسب و کار خود از طراحی سایت شرکتی استفاده کنند. مشتریان و یا افرادی که قصد استخدام در شرکت را دارند برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت اینترنتی شرکت می شوند. در صورتی که شرکت ها سایت مخصوص نداشته باشند اعتبار خود را در بین کاربران از دست می دهند. برای اینکه اعتبار شرکت و سازمان ها کم نشود باید از طراحی سایت مناسب استفاده کرد.

 

طراحی سایت شرکتی


مزایای طراحی سایت شرکتی

1. دسترسی آسان افراد در هر ساعتی از شبانه روز
2. کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روند کار شرکت و دیدن نمونه کار آن ها
3. ارتباط با مدیریت بخش های مختلف شرکت
4. کاهش هزینه های مربوط به تبلیغات
5. کمک به جذب مخاطبان بیشتر و برند سازی شرکت
6. طراحی سایت همیشگی است و فقط در صورتی سایت از نتایج گوگل حذف می شود که سئو منفی بر روی آن انجام شود.

 

مزایای طراحی سایت شرکتی

 

کی طراحی سایت شرکتی انجام دهیم؟

یک سایت شرکتی بهتر است در ابتدای کار همان شرکت طراحی شود و هر چه زودتر طراحی گردد بهتر است زیرا سایت های شرکتی برای برندینگ و آشنا شدن کاربران با یکسری از خدمات و یا شرکت فوق ساخته میشوند بنابراین هر چه زودتر این سایت ها راه اندازی شوند ممکن است کاربران بیشتری آن را ببینند.

 

سئو سایت شرکتی

بیش از ۲۰۰ روش برای انجام سئو سایت های شرکتی وجود دارد و باید از ابتدای طراحی مورد توجه قرار گیرد. برای اینکه سایت ها در رتبه اول قرار گیرند و کاربران بتوانند از امکانات آن استفاده کنند باید به سئو و تولید محتوای آن توجه شود. در ادامه به توضیح مواردی که باید در سئو و بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار گیرد می پردازیم.

۱. واکنشگرا بودن سایت ها

امروزه با گسترش تلفن های همراه و دسترسی راحت تر آن ها به فضای وب سایت ها باید طراحی سایت ها نیز به گونه ای باشد که با تلفن های همراه هم به راحتی قابل استفاده باشند. در نتیجه برای دستیابی راحت تر کاربران به اطلاعات شرکت باید ریسپانسیو طراحی شوند. برای آشنایی بیشتر با ریسپانسیو مقاله عوامل اثر گذار بر طراحی ریسپانسیو را مطالعه نمایید.

۲. سرعت سایت

یکی از مواردی که در تمامی وب سایت ها باید رعایت شود سرعت است. کاربران هنگامی که به سایتی وارد می شوند اگر کند باشند سریعا از آن خارج می شوند. خارج شدن کاربران از سایت امتیاز منفی برای سئو به همراه دارند.

۳. امنیت سایت

سایت های اینترنتی اگر امنیت کافی نداشته باشند هم از طرف الگوریتم های گوگل پنالتی می شوند و هم کاربران به آن وارد نمی شوند. در نتیجه سایتی که بازدید نداشته باشد به مرور زمان از دسترس خارج می شود.

نکته!
پنالتی شدن در گوگل: هنگامی که سایت ها قوانین و الگوریتم های گوگل را رعایت نکنند از طریق گوگل امتیاز منفی دریافت می کنند که به آن پنالتی شدن می گویند.

۴. تولید محتوا

یکی از مسائلی که باید در طراحی سایت شرکتی به آن توجه شود، تولید محتوای مناسب است. مثلا در سایت های شرکتی باید با توجه به نوع کسب و کار شرکت مقالات مختلف نوشته شود و در سایت ها بارگذاری شود. با تولید محتوا است که سایت ها رتبه دریافت می کنند و در نتایج نمایش داده می شوند. در نتیجه نمی توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد.

 

سئو سایت شرکتی

 

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

موارد مختلفی در سئو سایت های شرکتی و فروشگاهی وجود دارد که مشابه یکدیگر هستند اما در طراحی این دو سایت نکاتی وجود دارد که تفاوت هایی در طراحی آن ها ایجاد می کند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

۱. امکاناتی که سایت های فروشگاهی و سایت های شرکتی در اختیار کاربران قرار می دهند با هم متفاوت است.
۲. معمولا در سایت های شرکتی بیشتر مقالات مرتبط و علمی بارگذاری می شود اما در سایت های فروشگاهی با توجه به نوع محصولات اطلاعاتی در رابطه با آن و خواصش در سایت قرار داده می شود.
۳. سایت های شرکتی باید دارای قسمتی به عنوان فرم های شرکت باشند که این مورد برای طراحی سایت فروشگاهی نیاز نیست.
۴. در سایت های فروشگاهی تمامی محصولات باید عکس مخصوص داشته باشند اما در طراحی سایت فروشگاهی نیازی به این کار نیست و فقط لازم است از دستاورد ها و نمونه کار ها عکس در سایت بارگذاری شود.
۵. هدف از طراحی سایت فروشگاهی عرضه ی محصولات است در صورتی که سایت های شرکتی معمولا برای گسترش کسب و کار خود و ارتباط با کاربران و شرکای تجاری در سرایر دنیا طراحی می شوند. اگر قصد طراحی سایت چه برای سایت های شرکتی و چه برای سایت های فروشگاهی را دارید باید در طراحی به کاربر پسند بودن سایت توجه کنید. همچنین بهتر است دسنرسی به امکانات مختلف سایت راحت صورت گیرد و در هنگام استفاده کاربر گیج و سر در گم نشود. هم سایت های فروشگاهی و هم سایت های شرکتی باید پشتیبانی داشته باشند.

 

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی


سفارش طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی

با استقبال کاربران از طراحی سایت های اینترنتی برای دستیابی به اطلاعات و رفع نیاز ها، شرکت های مختلفی به طراحی انواع سایت پرداختند. برای سفارش طراحی سایت به شرکت ها باید قبل از سفارش نمونه کار شرکت را مشاهده کنید و سپس اقدام به سفارش طراحی سایت کنید. طراحی سایت های شرکتی و فروشگاهی با هم متفاوت است. در نتیجه باید نوع سایت خود را مشخص کنید و سپس آن را سفارش دهید. هنگام سفارش طراحی سایت به شرکت ها باید امکتناتی که برای سایت خود نیاز دارید مشخص کنید و از شرکت ها بخواهید علاوه بر طراحی سایت به سئو سایت شما نیز توجه کنند. معتبر بودن شرکت طراحی سایت تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی سایت ها ایجاد می کند. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه شرکت نونگار پردازش است که می توانید طراحی هر نوع سایت را به آن ها بسپارید.

 

سفارش طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی



سخن آخر

تمامی کسب و کار ها برای پیشرفت و گسترش کار خود نیاز به طراحی سایت دارند. کسب و کار ها چه بزرگ و چه کوچک باید سایت داشته باشند زیرا داشتن سایت به نوعی اعتبار محسوب می شود. طراحی سایت ها با توجه به نوع کسب و کار متفاوت است. مثلا مواردی در سایت های شرکتی باید مورد بررسی قرار گیرد و امکانات به سایت افزوده شود که برای سایت های فروشگاهی نیازی نیست. در این مقاله به طور کامل به بررسی تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما همراهان عزیز می توانید سوالات خود را در رابطه با طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی و تفاوت آن را با ما در میان بگذارید. چنانچه در خصوص طراحی سایت در تهران نیاز به مشاوره دارید کلیک کنید.

 

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید