بالا بردن سرعت سایت وردپرسی

شنبه, 15 مهر 1402

بهترین راه برای بالا بردن سرعت سایت وردپرسی - لمون

یکی از مشکلات عمده سایت های وردپرسی، سرعت لود میباشد که در این مقاله راهکار هایی را برای بالا بردن سرعت سایت وردپرسی به شما ارائه خواهیم نمود اگر که کلا در خصوص سرعت سایت و موارد تاثیر گذار بر آن نمیدانید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله عوامل موثر بر سرعت سایت را بخوانید.

 

راهکار هایی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

هاست خوب خریداری نمایید

هاست اولین بخش تاثیر گذار بر سرعت سایت های وردپرسی است که بسیار حائز اهمیت میباشد به همین خاطر باید هاست خوب خریداری نمایید. هاست شما باید از منابع خوبی برخوردار باشد زیرا وردپرس منابع هاست را زیاد میکشد به همین علت باید از هاست قوی استفاده نمود همچنین هاست باید از کانفینگ خوبی نیز برخوردار باشد در بین هاستینگ ها، محصولی وجود دارد به عنوان هاست وردپرسی این نسخه برای هاست های وردپرسی بهتر میباشند.

 

راهکار هایی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

 

تست سرعت را فراموش نکنید

برای آنکه بدانید سایت شما در چه سطحی قرار دارد و آنکه از نظر سرعت در چه وضعیتی قرار است باید تست سرعت بگیرید. تست سرعت به شما میگوید که وضعیت سایت در چه حالی است و مشکلات آن در چه خصوصی میباشد یکی از معتبر ترین سایت ها در زمینه تست سرعت، سایت جی تی متریکس میباشد اگر که در خصوص این سایت و تست سرعت اطلاعی ندارید میتوانید مقاله آموزش جی تی متریکس را بخوانید که به صورت کامل در آنجا به توضیح پارامتر های سرعت در جی تی متریکس پرداخته ایم.

 

از تم بهینه و سبک استفاده نمایید

هر سایت وردپرسی دارای یک تم یا قالب میباشد بسیار ضروری است که از تم های سبک و بهینه در زمان طراحی سایت استفاده نماییم یکی از تم های بسیار مناسب و بهینه در خصوص طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی قالب هلو المنتور میباشد که با المنتور نیز بهترین پرفورمنس را دارد.

 

افزونه های اضافه را پاک کنید

هر افزونه ای که بر روی سایت نصب میگردد یک بسته کد میباشد و بسته به نوع آن افزونه ممکن است باعث کندی سایت گردد به همین خاطر بهتر است طراحی سایت به صورت اصولی و با کمترین افزونه صورت بگیرد.

 

افزونه و قالب را بروزرسانی نمایید

مورد بعدی که بهتر است رعایت نمایید سعی کنید که افزونه ها و قالب سایت را بروزرسانی نمایید زیرا بروزرسانی موجب بهینه تر شدن کد های افزونه میگرد. همچنین در خصوص بروزرسانی به خاطر داشته باشید که خود وردپرس را هم بروزرسانی کنید.

 

افزایش سرعت سایت وردپرسی

 

از نسخه های جدید PHP استفاده کنید

سعی کنید تا از نسخه های جدید تر php استفاده نمایید نسخه های جدید تر php بهینه تر نسخه های قدیمی تر هستند البته پس از تغییر نسخه php حتما سایتتان را چک کنید تا به مشکل نحورده باشد در حال حاضر نسخه 8.1 php برای وردپرس از مابقی نسخه ها پایدارتر است.

 

فعال کردن فشرده‌ سازی محتوا یا Gzip

Gzip در وردپرس باعث کاهش حجم اطلاعات ارسالی از سرور به مرورگر می ‌شود و فرایند ارسال درخواست ها و فایل ها را ساده تر و بهینه تر میکند.

 

بهینه سازی پایگاه داده

پایگاه داده خود را حتما به روز کنید این مورد میتواند به ارسال فایل ها برای مرورگر کاربران مفید واقع شود در سایت های فروشگاهی معمولا افزونه المنتور و ووکامرس این اطلاعیه را به شما میدهند همچنین افزونه هایی نیز برای این کار وجود دارد.

 

کم کردن اندازه تصاویر

زمانی که یک صفحه لود میشود اطلاعات آن برای مرورگر کاربران فرستاده میشود یکی از این اطلاعات تصاویر میباشند به همین علت بهتر است تا حجم عکس های خود را کم تر نمایید به جز حجم تصاویر باید برای عکس های خود طول و عرض مشخص نیز انتخاب نمایید اگر تصاویر طول و عرض نداشته باشند به صورت خودکار طول و عرض خواهند گرفت و این گونه یک درخواست اضافه تر فرستاده خواهد شد.

 

فایل های css و js را بهینه کنید

حتما فایل های css و js خود را مینیفای کنید تا حجم آن کم تر شود این مورد برای بهینه سازی تحویل فایل های شما موثر است همچنین حجم فایل های کد شما را نیز کاهش میدهد.

 

بهبود سرعت سایت وردپرس

 

تاخیر بارگذاری تصاویر یا (Lazy Loading)

تاخیر بارگذاری تصاویر (Lazy Loading) را برای تصاویر فعال کنید این قابلیت کمک میکند تا در زمان بارگذاری صفحه نیاز نباشد تا تمامی تصاویر یک صفحه را کاربر دانلود نماید تا بتواند کل صفحه را ببیند این قابلیت فقط باعث میشود تا کاربر تصاویری که در یک صفحه (صفحه ای که اسکرول نشده) را دانلود نماید و بتواند صفحه را زودتر لود نماید.

 

Caching را فعال نمایید

Caching کمک میکند تا زمانی که کاربران مجدد به سایت شما سر میزنند فایل های صفحه برایشان از قبل بر روی مروگرشان ذخیره شده باشد و دیگر نیاز نیست تا تمامی فایل ها را از نوع دانلود نماید البته این یکی از انواع کش میباشد.

 

افزونه های بهینه سازی سرعت را نصب نمایید

وردپرس دارای افزونه های بسیاری میباشد همچنین در زمینه سرعت سایت هم چندین افزونه دارد اما در بین این افزونه ها دو افزونه میباشد که اسمشان از دیگر افزونه ها بیشتر به چشم میخورد و همچنین دارای قابلیت های کاملی میباشند که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • litespeed cache: افزونه لایت اسپید کش بی شک پر امکانات ترین افزونه در زمینه بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی میباشد یک نکته ای که وجود دارد از آنجایی که وب سرور لایت اسپید برای وردپرس مناسب تر است بهتر است از این افزونه برای سایتتان استفاده نمایید زیرا بهتر با دیتابیس شما ارتباط برقرار مینماید. البته نکته ای که وجود دارد این است که لایت اسپید کش به علت امکانات زیاد از کانفینگ یا تنظیمات سخت تری بهره مند است به همین علت در مقاله ای جدا به کانفینگ این افزونه به صورت مفصل خواهیم پرداخت.
  • Rocket wordpress: یکی دیگر از افزونه های خوب برای افزایش سرعت وردپرس افزونه راکت وردپرس است این افزونه به نسبت افزونه لایت اسپید از تنظیمات کمتر و کانفینگ راحت تری برخوردا است البته در مقاله آموزش تنظیمات افزونه راکت وردپرس به طور مفصل به تنظیمات این افزونه پرداختیم.

 

بالا بردن سرعت سایت وردپرسی

 

استفاده از CDN (شبکه توزیع محتوا)

از CDN استفاده نمایید تا فایل های سایت شما زمانی که از خارج کشور درخواست میگردد سریع تر تحویل شود. CDN ها کمک میکنند تا در زمان درخواست فایل های سایت از نزدیک ترین سرور تحویل داده شود.

 

از سرویس های واسط برای ویدیو استفاده نمایید

سعی کنید تا اگر قصد گذاشتن ویدیو بر روی صفحه یا سایت خود را دارید این کار را توسط سرویس های واسط همچون آپارات انجام دهید تا درخواست لود ویدیو به سایت شما ارسال نگردد.

 

از js در فوتر استفاده نمایید

اگر قصد دارید تا از اسکریپت ها استفاده نمایید همچون اسکریپت های گوگل انالیتیکس، افزونه های دیگر همچون افزونه های چت آنلاین بهتر است تا از اسکریپت های آن داخل فوتر استفاده نمایید تا رندر بلاکینگ رخ ندهد.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید