بازطراحی سایت و دلایل آن بدون از دست دادن سئو

دوشنبه, 27 آذر 1402

بازطراحی سایت و دلایل آن بدون از دست دادن سئو - لمون

وب سایت شما این پتانسیل را دارد که با ارزش ترین دارایی بازاریابی شما باشد. و طراحی یک سایت خوب، تأثیر قابل توجهی بر معیارهای بازاریابی و تجربه کاربری کاربران شما دارد. سرعت سایت ضعیف، منوی گیج کننده و غیر اصولی و... همه این موارد برای کسب و کار شما و سایتتان همچون سم است. اگر طراحی وب سایت شما مانع از نتیجه گرفتن وب سایت شما شده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که بازطراحی انجام دهید.


12 دلیل برای بازطراحی وب سایت

طراحی مجدد سایت کاملاً از اول می تواند پرهزینه باشد. بنابراین، برای تعیین اینکه آیا به یک طراحی مجدد کامل نیاز دارید یا فقط چند بروزرسانی وقت بگذارید و تا انتهای مقاله را مطالعه نمایید ممکن است با چند برورزرسانی خوب دیگر نیازی به باز طراحی نباشد.

 

1. صفحات وب شما به کندی بارگذاری می شوند

به گفته The Daily Egg، هر یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند رضایت کاربران را تا 16 درصد کاهش دهد. سرعت خود را با استفاده از ابزار رایگانی مانند PageSpeedInsights، یا جی تی متریکس که آموزش استفاده از آن را قبلا در مقاله ای به صورت مفصل توضیح داده ایم آزمایش کنید، که می تواند مشکلات اساسی سایت شما را نشان دهد.

 

12 دلیل برای بازطراحی وب سایت

 

2. نمی توانید سایت را بروزرسانی نمایید

اگر که سایت شما قابلیت اضافه کردن صفحه را ندارید و یا آنکه نمیتوانید صفحه ای برای سایتتان بسازید نیاز به باز طراحی سایت دارید.

 

3. طرح شما مناسب نیست

آیا طراحی وب سایت شما نشان دهنده برند شماست؟ رنگ، تایپوگرافی، لوگوها و تصاویر حس برند شما را به کاربران منتقل میکند و تاثیری ماندگار بر بازدید کنندگان می گذارند. اگر که طراحی مناسبی ندارید بنابراین نیاز به باز طراحی صفحه تان دارید.

 

4. نرخ پرش بالایی دارید

بر اساس گزارش The Daily Egg، اکثر وب سایت ها دارای نرخ پرش (bounce rate) بین 26 تا 70 درصد هست. نرخ پرش بالا، به معنای بالای 50 درصد، می تواند میتواند بیانگر مشکلاتی بر روی سایت باشد، یک منوی بد، محتوای با کیفیت پایین یا زمان بارگذاری بالای صفحه را نشان دهد.

 

5. سایت شما برای موبایل بهینه نشده است

بیش از نیمی از ترافیک اینترنت جهانی در هر BroadbandSearch اکنون از یک دستگاه تلفن همراه سرچشمه می گیرد. بنابراین، یک وب‌ سایت که برای موبایل بهینه نشده باشد نمی ‌تواند درصد زیادی از بازدید کنندگان را برای شما بیاورد. بنابراین ضروری است که طراحی ریسپانسیوی داشته باشید. در خصوص دریافت اطلاعات در مورد ریسپانسیو مقاله عوامل اثرگذار بر طراحی ریسپانسیو را بخوانید.

 

بازطراحی سایت

 

6. مشکلات سئو دارید

موتورهای جستجو از صدها عامل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند، از جمله کدها، اسکیما ها، متا ها، سرعت بارگذاری، محتوا، ساختار لینک ها و ... اگر که مشکل در سئوی خود دارید یا اینکه به عنوان مثال وب سایت شما از نظر سئو بهینه طراحی نشده است ممکن است نیاز به بازر طراحی وب سایت خود داشته باشید.

 

7. شما یک صفحه اصلی سفارشی ندارید

صفحه اصلی شما اغلب اولین برداشت بازدیدکنندگان وب سایت است. یک صفحه اصلی مناسب می‌ تواند میزان رضایت کاربران شما یا میانگین تعداد صفحاتی را که بازدید کنندگان مشاهده می‌ کنند را افزایش دهد. یک طرح خوب با طراحی صفحه اصلی خیره کننده و در عین حال اصولی میتوانند برند شما را حرفه ای تر نشان دهد.

 

8. نرخ تبدیل ضعیفی دارید

معنای نرخ تبدیل در طراحی سایت فروشگاهی به معنی نسبت کاربران و مشتریان است اگر که نرخ تبدیل پایینی دارید ممکن است مشکل از طراحی سایت باشد به عنوان مثال سایت شما ممکن است برای کاربران گیج کننده باشد یا حتی در برخی از موارد ازار دهنده البته در خصوص نرخ تبدیل پارامتر های بسیاری وجود دارد که در اینجا فقط به همین مورد اکتفا میکنیم.

 

9. سایت شما امن نیست

ممکن است سایت شما از نظر امنیتی مشکل داشته باشد و چندین بار هک شده باشید بنابراین قطعا نیاز به باز طراحی دارید تا امنیت سایتتان را افزایش بدهید امنیت پایین وب سایت میتواند به برند شما و کسب و کارتتان آسیب جدی وارد نماید.

 

باز طراحی سایت چیست

 

10. نیاز به تغییر کاربری دارید

ممکن است که در ابتدا شما برای کسب و کارتان طراحی سایت شرکتی انجام داده باشید اما حالا قصد دارید تا کسب و کارتان را گسترش بدهید و محصولاتتان را به صورت آنلاین عرضه و به فروش برسانید بنابراین برای تغییر کاربری شما نیاز به باز طراحی دارید.

 

11. منوی گیج کننده ای دارید

یکی از بخش هایی که بسیاری به کاربران کمک میکند تا داخل سایت جا به جا شوند منوی سایت میباشد اگر که این منو دچار سردرگمی کاربر شود بنابراین نیاز به باز طراحی منوی خود دارید توجه داشته باشید که در این مورد به خصوص نیازی به یک بازطراحی کلی ندارید فقط کافیست تا منوی سایت را مجدد طراحی کنید. یک منوی اصولی میتواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد.

 

12. ساختار سایت شما قدیمی شده است

یک سایت ممکن است به وسیله CMS یا به صورت اختصاصی با Laravel طراحی شده باشد اگر که از CMS های قدیمی برای طراحی استفاده شده باشد به عنوان مثال همچون جوملا بهتر است که باز طراحی انجام دهید یا اگر که طراحی سایت اختصاصی انجام داده اید بهتر است تا ساختار کد های خود را بروز کنید تا از حملات سایبری در امان باشید اگر که برای طراحی سایت از وردپرس استفاده کرده اید و فقط مشکل شما نسخه وردپرس است میتوانید تا آن را بدون نیاز به باز طراحی بروزرسانی کنید.

 


باز طراحی یک سایت بدون از دست دادن ترافیک

موتورهای جستجو وب سایت هایی را ترجیح می دهند که تجربیات فوق العاده ای برای کاربر به ارمغان می آورند. با این حال، اگر که به نکات سئو توجه نکنید و بدون توجه به آن یک باز طراحی کلی را انجام دهید ممکن است که به seo سایتتان ضربه جدی وارد کنید.
از این چک لیست سئوی طراحی مجدد وب سایت استفاده کنید تا متوجه شوید که چرا ترافیک ارگانیک شما ممکن است پس از طراحی مجدد سایت کاهش یابد و چه کاری می توانید انجام دهید تا تأثیر منفی آن را به کمترین حالت ممکن برسانید.

 

باز طراحی یک سایت بدون از دست دادن ترافیک

 

موتورهای جستجو برای ارزیابی مجدد به زمان نیاز دارند

مشاهده کاهش ترافیک سایت شما پس بازطراحی می تواند ناامید کننده باشد. اما باید توجه داشته باشید که این یک امر مقطعی و موقتی است. این نتیجه عادی است، زیرا موتورهای جستجو برای ارزیابی مجدد سایت شما پس از انجام تغییرات اساسی به زمان نیاز دارند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که تغییرات اساسی در محتوای سایت یا ساختار کلی سایت خود ایجاد کرده باشید.

 

چک لیست سئوی طراحی مجدد وب سایت

مزایای بلند مدت طراحی مجدد سایت شما معمولاً از کاهش کوتاه مدت ترافیک ارگانیک بیشتر است. فقط روی بهبود تجربه کاربری سایت خود تمرکز کنید، زیرا موتورهای جستجو وب سایت هایی که تجربه کاربری خوبی را ارائه میدهند را بهتر رتبه بندی میکند. پیشنهاد میکنیم تا برای آشنایی بیشتر با تجربه کاربری مقاله تجربه کاربری (UX) چیست و عوامل بهبود آن را حتما بخوانید.
شما می توانید با دنبال کردن سه مرحله از مشکلات احتمالی سئو که ممکن است باز طراحی برای شما ایجاد کند به سادگی عبور کنید.

 

1. قبل از حذف صفحات یا تغییر URL، فکر کنید

در صورت امکان، از تغییر URL ها پرهیز کنید و آنها را عوض نکنید اگر کاملاً نیاز به حذف یک صفحه دارید، پیش از انجام این کار در سرچ کنسول خود چک کنید که صفحه فوق بخش مهمی از ترافیک شما را شکل نداده باشد. اگر که باز هم قصد حذف یک صفحه را دارید صفحه مورد نظر را بر روی صفحه متناظر ریدایرکت 301 کنید تا با مشکل 404 رو به رو نشوید.

 

2. ساختار کلی URL را عوض نکنید

در بسیاری از صفحات URL ها ساختار دارند به عنوان مثال ممکن است در آنها از اسم، تاریخ و یا عدد استفاده شده باشد بنابراین به هیچ عنوان ساختار پیوند ها را تغییر ندهید به عنوان مثال URL /page/name را به صورت خودسرانه به /page/name/date تغییر ندهید اینکار موجب مشکل در پیوند های داخلی شما هم میشود. پیوندهای داخلی پیوندهایی از یکی از صفحات شما هستند که به صفحه دیگری هدایت می شوند. این پیوندها به موتورهای جستجو کمک می کند تا راحت تر سایت شما را به همراه ارزش صفحات جداگانه درک کنند و آنها را بخوانند. اگر URL ها را تغییر دادید، بررسی کنید که همه پیوندهای داخلی سازگار هستند.

 

چک لیست سئوی طراحی مجدد وب سایت

 

3. محتوا صفحات را تغییر ندهید

وقتی تغییراتی در محتوای یک صفحه ایجاد می‌ کنید، می‌ توانید ناخواسته عناصری را که بیشترین ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می‌کنند حذف کنید. محتوای یک صفحه میتواند شامل متن، متا ها، عکس و هدینگ ها باشد پس از باز طراحی به هیچ عنوان متون صفحه را عوض نکنید مگر آنکه متن صفحه کپی باشد.

 

آیا سایت من نیاز به باز طراحی دارد؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است یک وب سایت با مشکل مواجه شود، و همیشه نیاز به طراحی مجدد کامل ندارد. بعضی از زمان ها میتوانید با یک بروزرسانی ساده و یا طراحی مجدد یک صفحه نیاز خود را برطرف نمایید باز طراحی بیشتر نیاز افرادی است که بر روی سایتشان مشکلات اساسی دارند که سرچشمه این مشکلات به ساختار کدنویسی یک سایت برمیگردد اگر باز هم نمیدانید که نیاز به باز طراحی دارید میتوانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

سخن پایانی

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در طول تغییرات اساسی سایت در نظر گرفت. بنابراین، پیروی از یک چک لیست بازطراحی می تواند مانع دست رفتن رتبه شما گردد.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید