5 نکته طلایی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی

چهارشنبه, 13 دی 1402

5 نکته طلایی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی - لمون

شما برای کسب و کارتان یک طراحی سایت فروشگاهی انجام داده اید و حالا فروشگاه شما آنلاین است پس از طی کردن مراحل طراحی حال نیاز دارید تا صفحات فرود یا صفحات لندینگ مناسبی را برای محصولات خود بسازید تا کاربران پس از مشاهده محصولاتتان اقدام به خرید نمایند. اولین مرحله ای که در فروش سایت های فروشگاهی مهم هستند ساخت یک صفحه لندینگ محصول اصولی میباشد.

 

صفحات فرود (لندینگ) محصول چیست؟

صفحات فرود محصول به عنوان صفحاتی برای استراتژی بازاریابی گسترده تر شما مهم هستند این امکان را فراهم میکنند تا کاربر مستقیما به سمت محصول هدف شما راهنمایی شود و به همین علت احتمال خرید کاربر و تبدیل آن به مشتری هدف بالا رود. به این طریق میتوانید فروش خود را افزایش دهید. با استفاده از نقاط قوت بسیاری از صفحات فرود، می توانید به طور موثر محصولات خود را به نمایش بگذارید، مخاطبان هدف خود را درگیر کنید و به اهداف بازاریابی خود برسید.
پس از خواندن این پست وبلاگ، اجزای کلیدی که هر صفحه فرود محصول باید داشته باشد و همچنین شش مرحله ای که باید برای ایجاد یکی از این صفحات دنبال کنید، خواهید فهمید.

 

ساخت صفحه لندینگ محصول برای افزایش فروش

 

طرح کلی صفحه فرود محصول معمولی

این طرح به شما کمک میکند تا صفحه فرود اصولی و مناسبی برای اهداف بازاریابی خود طراحی کنید همچنین به یاد داشته باشید که صرفه یک فرمول کلی برای ساخت یک صفحه فرود وجود ندارد اما با رعایت المان های زیر میتوانید تا یک صفحه عالی را بسازید.

  • مشکلی که محصول شما حل میکند
  • محصول شما چیست؟
  • سازنده یا برند محصول چیست؟
  • نسبت به کالا های مشابه چه مزیتی دارد؟
  • چگونه کار میکند؟
  • چرا باید آن را بخرم؟
  • بخش القای حس اعتماد

 

1- بخش اولیه صفحه فرود محصولات

بخش اولیه یک صفحه هدف بسیار مهم میباشد زیرا اولین بخشی که کاربر آن را میبیند است و همچنین از نظر روانی اولین تجربه ای که کاربر از محصول شما میگیرد را شامل میشود اگر که بخش اولیه صفحه فرود را خوب نسازید نرخ پرش شما بالا میرود. بخش بالایی شامل چند المان مهم میباشد.

  • یک تصویر یا ویدیوی قانع ‌کننده که محصول را به نمایش می ‌گذارد
  • عنوانی جذاب که ارزش محصول را بیان می کند
  • عنوان فرعی مختصری که در مورد ارزش محصول توضیح داده و آن تقویت می کند

بخش بالایی لندینگ محصول با جلب فوری توجه بازدیدکننده و ارتباط موثر با ارزش اصلی محصول، بازدید کننده را برای تبدیل کردن به مشتری آماده می ‌کند.

 

طرح کلی صفحه فرود محصول معمولی

 

2- بخش القای حس اعتماد

بخش القای حس اعتماد صفحه فرود محصول برای القای اعتماد، اعتبار و احساس امنیت در مشتریان ساخته شده است. شواهدی ارائه می دهد که افراد دیگر از محصول استفاده کرده اند، تجربه مثبتی داشته اند و آن را به دیگران توصیه می کنند.

یک بخش القای حس اعتماد معمولا شامل مجموعه ای از عناصر زیر است:

  • نظرات مشتریان
  • آماری در مورد کیفیت و خدمات دهی شما
  • دارا بودن مجوز های لازم
  • گواهینامه ها و یا جوایز از انجمن ها
  • خدمات پس از فروش

با ساخت درست بخش القای حس اعتماد، اعتماد در کاربران بالا میرود و استرس آن ها برای خرید آنلاین محصول کاهش می یابد، در نتیجه احتمال خرید محصول شما افزایش می یابد.

 

3- بخش مزایای محصول صفحه فرود

بخش مزایای صفحه فرود محصول به گونه ای باید طراحی شود که مشتری بتواند ارزش محصول را به وضوح ببیند. بر این نکته تأکید می‌ کند که چگونه محصول، مشکل مشتری را حل می ‌کند و نیازهای آنها را برآورده می ‌کند. بخش مزایای شما بهتر است دارای اجزا زیر باشد.

  • بیان ارزش محصول به صورت مختصر
  • فهرستی از مزایای کلیدی و شرح ویژگی ها
  • کاربرد محصول

 

4- بخش محصول چگونه کار می کند

بخش "چگونه کار می کند" در صفحه فرود محصول به توضیح واضح و مختصر نحوه عملکرد یک محصول اختصاص دارد. برای کمک به مشتریان بالقوه برای تصور مراحلی که باید برای استفاده از محصول شما دنبال کنند، ضروری است.
این بخش به صورت گام به گام توضیح می دهد که استفاده از محصول شما چقدر آسان است. یا به سوالات متداول پاسخ دهد، به خصوص اگر درک محصول شما دشوار باشد. با ابهام زدایی از محصول خود و در دسترس قرار دادن آن برای مشتریان بالقوه، بخش "چگونه کار می کند" به مشتریان اطمینان می دهد که می توانند به سادگی از محصول استفاده کنند.

 

نکات طلایی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی

 

5 مرحله برای ساخت صفحه لندینگ مناسب برای محصول

1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

قبل از اینکه بتوانید یک صفحه فرود محصول ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را وادار به انجام کاری کند، بسیار مهم است که مخاطب هدف خود را درک کنید. تنها در این صورت است که می توانید پیام خود را به درستی، اهداف، نیازها و ترجیحات آنها هماهنگ کنید. و رعایت این مورد مهم است زیرا پیام های بسیار هدفمند به احتمال زیاد از رقبا متمایز می شوند، بازده سرمایه گذاری بالایی را ارائه می دهند.

راه های مختلفی برای شناسایی مخاطبان هدف وجود دارد. بهتر است رویکرد شما به شرح زیر باشد.

  1. تجزیه و تحلیل مشتری تعیین کنید است که محصول شما امروز به چه کسی بهترین خدمات را می ‌دهد، و مشخصات جمعیتی، شرکت‌ها، مکان‌ها، روان ‌شناسی و رفتارهای آن‌ها را مشخص کنید.
  2. انجام تحقیقات از طریق نظرسنجی ها، گروه های متمرکز یا مصاحبه، مشخص کنید که کدام بخش بازار هدف مناسب شما است.
  3. رقبا و حریفان خود را تحلیل کنید و ببینید آنان کدام بخش از بازار را مورد هدف قرار داده اند سعی کنید در ابتدا بخشی از بازار که رقبا در آن فعالیت ندارند یا کم فعال هستند مناسب شما است.
  4. ارزیابی محصول شما نقاط قوت و ضعف محصول خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید چه کسی ممکن است به امحصول مورد نظر علاقه مند باشد.
  5. هنگامی که ایده بهتری در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار دهید دارید، می توانید بازار هدف خود را بر اساس ویژگی های مشترک و شخصیت های خریدار به گروه هدف مند تر تقسیم نمایید.

 

2. یک پیشنهاد قانع کننده بسازید

هنگامی که درک قوی از مخاطب هدف خود پیدا کردید، زمان آن است که یک پیشنهاد قانع کننده بسازید. یک پیشنهاد قانع کننده بیانیه روشنی در مورد نحوه خدمت رسانی محصول شما به مشتریان است که شما را از رقبایتان متمایز می کند. قانع‌ کننده ‌ترین دلیلی که چرا آنها باید با شما تجارت کنند را برجسته می ‌کند.
برای ایجاد یک پیشنهاد قانع کننده موثر، باید آنچه را که در مورد مخاطب هدف خود آموخته اید با دانش خود از مزایای محصول شما ادغام کنید. یا از خود بپرسید یک نکته کلیدی که می خواهید مشتریان بالقوه به خاطر بسپارند چیست؟
اگر در درک چیزی که شما را در ذهن مخاطبان متمایز می کند مشکل دارید، ابتدا سعی کنید مزایای عملکردی محصولتان را تعریف کنید. از آنجا، مزایا را بر اساس موضوع به دسته بندی ها گروه بندی کنید. برجسته ترین موضوع ممکن است پیشنهاد قانع کننده شما باشد.

 

5 مرحله برای ساخت صفحه لندینگ مناسب برای محصول

 

3. یک صفحه فرود جذاب طراحی کنید

طراحی نقش مهمی در موفقیت و جذب صفحه لندینگ محصول دارد. تصاویر جذاب نه تنها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند، بلکه پیام های کلیدی شما را تقویت می کند و در عین حال مفاهیم پیچیده را به راحتی درک می کند.
حتماً رنگ‌ ها، تایپوگرافی و تصاویری را انتخاب کنید که به نمایش محصول شما کمک می ‌کنند. برای دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر، وضوح را بر خلاقیت اولویت دهید، اما مراقب باشید که تجربه کاربری و سرعت سایت را قربانی این موضوع نکنید.
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که چیدمان و ویژگی‌ های صفحه فرود به طور یکپارچه با تمام اندازه‌ های مختلف دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه تنظیم می‌شوند، زیرا طراحی واکنش‌ گرا هم تجربه کاربر و هم سئو سایت بهبود می ‌بخشد. اگر که میخواهید در مورد طراحی واکنش گرا بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم تا مقاله عوامل اثر گذار بر طراحی ریسپانسیو را مطالعه نمایید.

 

 4. از عوامل تشویق کننده استفاده کنید

سعی کنید تا اقدامات تشویق کننده بسازید به عنوان مثال سفارش بیشتر از یک مبلغ مشخص ارسال رایگان دارد یا اجرای کمپین های مختلف همچون عیدانه یا ... این کمپین ها سایت شما را زنده و پویا میکنند همچنین کاربران را تشویق میکنند تا بیشتر به سایت شما سر بزنند.

 

افزایش فروش سایت فروشگاهی

 

5. صفحه فرود خود را تست و بهینه کنید

پس از اینکه صفحه فرود خود را ساختید و فعال نمودید، زمان آن است که عناصر موجود در صفحه را آزمایش و بهینه کنید. چیزی که برای یک محصول یا شرکت کار می کند به ندرت برای محصول دیگر جواب می دهد. به همین دلیل بسیار مهم است که پس از فروش بیشتر روی سایت بتوانید با دریافت اطلاعات تکمیلی صفحات خود را بهینه تر نمایید.

 

سحن پایانی

اوین چیزی که برای افزایش فروش یک سایت فروشگاهی نیاز است ایجاد یک صفحه فرود یا لندینگ محصول خوب میباشد. با درک عمیقی از نیاز های کاربران و خود کاربران میتوانید این امر را بهبود ببخشید. یا یک پیشنهاد منحصر به فرد که در مقابل رقبای شما متمایز است، با رعایت موارد گفته شده در این محتوا میتوانید نرخ تبدیل کاربران به مشتریان را افزایش بدهید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید