ویژوال استودیو چیست؟

دوشنبه, 04 مهر 1401

ویژوال استودیو چیست و کاربرد آن - لمون

نرم‌افزاری توسعه یافته بدست شرکت مایکروسافت است که برای تولید و توسعه‌ی برنامه‌های کامپیوتری کاربرد دارد. ویژوال استودیو، برای جامعه توسعه دهندگان سی شارپ و دات نت تولید شده است و اکنون سال‌هاست که به خوبی به این پایگاه کاربران خدمت کرده است. ویژوال استودیو برای کاربران ویندوز و مک در دسترس است. ویژوال استودیو برای توسعه برنامه‌های رایانه‌ای و همچنین وب‌سایت‌ها، برنامه‌های وب، خدمات‌ وب و برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. با کمک این نرم‌افزار میتوانید کد مدیریت شده و همچنین کد بومی ایجاد کنید. ویژوال استودیو از 36 زبان برنامه نویسی پشتیبانی میکند و فقط مختص یک زبان نیست.

 

ویژوال استودیو چیست؟

 

نصب برنامه ویژوال استودیو

آخرین نسخه ویژوال استودیو که هم اکنون در دسترس است ورژن ویژوال استودیو 2022 است که میتوانید از سایت‌های معتبر با توجه به نسخه سیستم خود آنرا دانلود نمایید.

مرحله 1: به صفحه نرم افزار آکادمیک Microsoft Visual Studio Code بروید و روی دکمه "دانلود ویژوال استودیو" کلیک کنید تا برنامه نصب را دانلود کنید.

مرحله 2: مجوز را بخوانید و بپذیرید و روی Next کلیک کنید.

مرحله 3: محل نصب نرم افزار را انتخاب کنید. میتوانید محل پوشه نصب را تغییر دهید یا تنظیمات پیش فرض را حفظ کنید. برای ادامه بر روی بعدی کلیک کنید.

مرحله 4: انتخاب کنید که آیا میخواهید نام پوشه میانبر را در منوی استارت خود تغییر دهید یا اصلاً نمیخواهید میانبرها را نصب کنید. روی Next کلیک کنید.

مرحله 5: وظایف اضافی را انتخاب کنید، به عنوان مثال. ایجاد یک نماد دسکتاپ روی Next کلیک کنید.

مرحله 6: برای شروع نصب نرم افزار روی Install کلیک کنید.

مرحله 7: نرم افزار نصب شده و آماده استفاده است. روی Finish کلیک کنید تا نصب نهایی شود و برنامه شروع به کار کند.

 

ویژوال استودیو کد چیست؟

یک ویرایشگرکد منبع است که شرکت مایکروسافت آن را توسعه داده است. نرم‌افزاری که قابل استفاد برای تمامی افراد از مبتدی تا حرفه‌ای است. این افراد با استفاده از ویژوال استودیو کد میتوانند پروژه‌های ساخت سایت خود را پیاده‌سازی و توسعه دهند. ویژوال استودیو کد IDE  قدرتمند مایکروسافت است که شامل بسیاری از ویژگی‌های مفید برای برنامه نویسی است. قابلیت‌های چند پلتفرمی ویژوال استودیو کد یکی از دلایل محبوبیت آن در بین کاربران است. با این ویژگی، یک بار کد مینویسید و چندین خروجی برای پلتفرم‌های مختلف دریافت میکنید. ویژوال استودیو نرم‌افزاری بسیار سریع به حساب می‌آید، در حالی که ویژوال استودیو خیلی سریع نیست.

 

ویژوال استودیو کد چیست؟

 

قابلیت‌های ویژوال استودیو

ویژوال استودیو به دلیل اینکه ابزارهای مفید بسیاری را در اختیار برنامه‌نویسان قرار میدهد توانسته است فرآیند برنامه نویسی را ساده کند. به همین علت بهترین و قدرتمندترین محیط برای برنامه نویسی شناخته و معرفی شده است. از نسخه ابتدایی تا آخرین نسخه در دسترس دارای قابلیت‌هایی است که به برنامه‌نویس اجازه می‌دهد به راحتی اپلیکیشن‌های مستقل از جمله برنامه‌های کاربردی وب یا وب سرویس‌ها را بر روی Microsoft .NET Framework پیاده‌سازی و توسعه دهد.

نصب ویژوال استودیو در ویندوز

Visual Studio 2022 محبوب‌ترین و ساده‌ترین IDE برنامه نویسی است که توسط بسیاری از کاربران در سراسر جهان استفاده میشود. این نرم افزار به دلیل داشتن گرافیک و کارایی عالی برنامه نویسی را برای بسیاری از کاربران آسان کرده است. با استفاده از منوی این برنامه می توانید به پایگاه داده یا سرور انتخابی متصل شوید. همچنین میتوانید به راحتی برای هر سیستمی اپلیکیشن طراحی و بسازید.

امکانات ویژوال استودیو

ویژوال استودیو دارای امکاناتی است که در ادامه به اختصار به آنها میپردازیم:

1- ویرایشگر کد:

مانند هر IDE، شامل یک ویرایشگر کد است که با استفاده از IntelliSense برای متغیرها، توابع، روش‌ها، دکمه‌ها و تعاریف LINQ پشتیبانی میکند.

2- اشکال زدایی (Debugger):

ویژوال استودیو هم با یک دیباگر سطح منبع و هم با یک دیباگر در سطح ماشین کار میکند. این برنامه بر روی کد مدیریت شده و بومی اجرا میشود و میتوان از آن برای اشکال زدایی برنامه‌های نوشته شده به هر زبانی که توسط ویژوال استودیو نوشته شده است استفاده کرد. علاوه بر این، می‌تواند فرآیندهای در حال اجرا را متصل، نظارت و اشکال‌زدایی کند.

3- قابلیت توسعه:

ویژوال استودیو به توسعه دهندگان اجازه میدهد تا پلاگین‌های ویژوال استودیو را بنویسند تا قابلیت‌های آن را گسترش دهند. این افزونه‌ها به ویژوال استودیو متصل میشوند و قابلیت‌های آن را گسترش میدهند.

 

امکانات ویژوال استودیو

 

برنامه نویسی ویژوال استودیو

به طور کلی میتوان گفت که ویژوال استودیو یکی از ساده‌ترین محیط‌های برنامه نویسی موجود در بازار است که هر تیم توسعه دهنده و یا شرکت طراحی سایت با هر اندازه و مقیاسی میتواند از فناوری آن برای اجرای بهتر پروژه‌های خود استفاده کند. ویژوال استودیو را میتوان برای نوشتن برنامه‌های کنسول، برنامه‌های کاربردی ویندوز، سرویس‌های ویندوز، برنامه‌های کاربردی موبایل، برنامه‌های کاربردی ASP.NET و وب سرویس‌های مورد علاقه ASP.NET همراه با زبان‌هایی مانند C++، C#، VB.NET، J استفاده کرد.

آموزش ویژوال استودیو

ویژوال استودیو از نظر شغلی به یک حوزه رو به رشد تبدیل شده است و به همین دلیل است که اکثر افراد به سمت آن حرکت میکنند. به همین علت وب‌سایت‌های زیادی شروع به برگزاری دوره‌های آموزشی و نحوه استفاده از این نرم‌افزار کرده‌اند:

· سیستم آموزش آنلاین یودمی (Udemy):

 Udemy لیستی از دوره های آموزشی متعددی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند ویژوال استودیو را از همان ابتدا یاد بگیرید، حتی اگر هیچ دانش قبلی نداشته باشید. تمامی این دوره‌ها توسط متخصصان صنعت و متخصصان با تجربه طراحی شده‌اند، بنابراین شما میتوانید مربی مورد علاقه خود را با دوره انتخاب کنید. همچنین، هر جلسه با چندین تمرین عملی و پروژه‌های عملی ادغام شده است تا به شما در بهبود دانش خود کمک کند.

. دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی در لینکدین:

 بیش از 40 دوره آموزشی استودیوی تصویری را برای هر فردی ارائه میدهد. با این دوره‌ها میتوانید از اصول اولیه شروع کنید یا مهارت‌های خود را در ویژوال استودیو ارتقا دهید.

نتیجه گیری

ویژوال استودیو به شما این امکان را میدهد که برنامه‌هایی ایجاد کنید که با سیستم عامل شما سازگار هستند. پیشرفت کد را بررسی میکند و در صورت بروز هر گونه خطایی به شما هشدار میدهد. این برنامه رابط کاربری زیبا و ساده‌ای دارد و دسترسی به خدمات ارائه شده و طراحی یو ایکس و یو آی را آسان میکند.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید