چگونه بهترین قالب وردپرس را برای سایت پیدا کنیم

سه شنبه, 19 دی 1402

چگونه بهترین قالب وردپرس را برای سایت پیدا کنیم؟ - لمون

زمانی که تصمیم به طراحی سایت وردپرسی میگیرید پیش از هر چیزی نیاز به یک قالب یا پوسته دارید. قالب وردپرس پایه ترین بخش وردپرس میباشد و تمامی دیزاین و طراحی بر روی آن صورت میگیرد. برای وردپرس در حال حاضر هزاران قالب وجود دارد اما از کجا بفهمیم که چه قالبی برای سایت ما مناسب تر است؟ بنابراین با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.

 

پوسته یا قالب وردپرس چیست؟

تم مجموعه ای از فایل های کد است که نحوه چگونگی کارکرد وب سایت را تعیین میکند (البته در هر قالب این موضوع متفاوت است)، از جمله مواردی مانند فونت ها، رنگ ها و انتخاب های اصلی چیدمان – مانند نحوه کار منو و محتوای هدر و پاورقی شما. قالب به شما این امکان را میدهد تا تغییراتی را در سایت خود اعمال کنید البته این موضوع که تا چه اندازه میتوانید بر روی سایت تغییر انجام دهید به نوع قالب بستگی دارد به عنوان مثال در قالب وودمارت دست شما برای تغییرات بسیار باز است اما در قالب هلو المنتور که عمداتا برای طراحی سایت شرکتی کاربرد دارد برای تغییر در کارکرد سایت نیاز به ساخت قالب المنتوری دارید.

هدف شما این است که تمی پیدا کنید که ظاهر و احساسی را که دوست دارید همراه با عملکرد مورد نیازتان داشته باشد. اگرچه تغییر موضوع در آینده قطعا امکان پذیر است، اما انتخاب تمی که از همان روز اول آنچه را که می خواهید به شما بدهد، به شما این امکان را می دهد که سریعتر و آسان تر سایت خود را بسازید و راه اندازی کنید.

 

پوسته یا قالب وردپرس چیست؟

 

ملاحظاتی برای انتخاب قالب وردپرس

اگر با فکر کردن به نیازهای سایت خود - نوع محتوایی که می خواهید اضافه کنید، کارهایی که می خواهید بازدیدکنندگان بتوانند انجام دهند و اهدافی که می خواهید به آنها برسید، - شروع کنید، رسیدن به این سوال که کدام تم مناسب شما است آسان تر خواهد بود.

 

1- چه نوع محتوایی قالب وردپرس شما خواهد داشت؟

تم ها برای آماده کردن بستر سایت ساخته شده اند بستری برای انتشار محتوا، تصاویر، ساخت صفحات و ... هدف اصلی شما برای وب سایت چیست؟ در اینجا چند احتمال وجود دارد.

 

2- قصد طراحی سایت انتشار محتوا دارید؟

یک وبلاگ ایجاد کنید. ممکن است بخواهید یک سایت خبری برای انتشار اطلاعات، یک سایت به سبک مجله برای به اشتراک گذاشتن محصولات وابسته یا یک وبلاگ موضوعی راه اندازی کنید تا خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید. برای هر یک از این موارد، نیازمند یک قالب سبک در خصوص انتشار محتوا خواهید بود، بنابراین به دنبال موضوعی باشید که خوانایی را در اولویت قرار دهد و محتوای شما را طوری سازماندهی کند که واضح و سریع باشد. پیشنهاد میکنیم در خصوص بهبود سرعت سایت وردپرسی به این محتوا مراجعه کنید.

 

ملاحظاتی برای انتخاب قالب وردپرس

 

3- قصد طراحی سایت شرکتی با وردپرس دارید؟

طراحی سایت شرکتی انجام دهید و یک صفحه تجاری بسیازی ممکن است بخواهید از مشتریان بالقوه در کسب و کار خود استقبال کنید، خدمات خود را معرفی کنید و از آنها دعوت کنید تا با شما تماس بگیرند، خواه رزرو وقت، مشاوره تماس یا ثبت نام در خبرنامه شما باشد. صفحات ساخته شده برای کسب و کارها اغلب شامل طراحی صفحه فرود حرفه ای (لندینگ) و صفحات تخصصی برای خدمات، نمونه کارها و اطلاعات تماس است.

 

4- قصد طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس دارید؟

محصولات خود را بفروشید. اگر در حال ساخت سایت یک فروشگاه آنلاین هستید، به دنبال موضوعی باشید که به طور کامل با WooCommerce ادغام شده و شامل صفحات محصول زیبا و مطابق با بقیه سایت شما باشد. در سایت های فروشگاهی تجربه کاربری از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین به دنبال تم کاربر پسند و سریع باشید.

 

زیبایی شناسی برند شما چیست؟

بیشتر تم ها فرصت های سفارشی سازی زیادی را ارائه می دهند - برای مثال، معمولاً می توانید طرح رنگ را تغییر دهید تا رنگ های برند خود را به راحتی مطابقت دهد. اما طراحی کلی ظاهر و احساس خاصی خواهد داشت، و اگر بتوانید فوراً با زیبایی شناسی برند خود مطابقت داشته باشید، کار سفارشی سازی کمتری برای انجام دادن خواهید داشت و همچنین از نظر برندینگ قوی تر عمل کرده اید.

 

زیبایی شناسی برند برای قالب وردپرسی

 

سبک شما برای قالب وردپرس تان چیست؟

روشن و مطبوع؟ به دنبال تمی باشید که از فضای سفید زیاد، فونت‌های ساده و طرح ‌بندی تمیز و تک ستونی استفاده می ‌کند.
سرگرم کننده و عجیب و غریب؟ به دنبال تمی باشید که از ویژگی‌های طراحی منحصر به ‌فرد مانند همپوشانی متن، شکل‌های پررنگ و تصاویر همپوشانی استفاده می‌کند.
کاملا شرکتی؟ به دنبال طرح ‌بندی‌هایی باشید که حاوی عناصر سنتی مانند تصاویر قهرمان و بخش‌های ویژگی سه ستونی هستند. اگر که میخواهید دستتان در طراحی سایت شرکتی باز باشد قالب هلو المنتور هم بسیار قالب مناسبی است.
مدرن و هنری؟ به دنبال سبک‌های تصویر غیرعادی، مکان‌های منو و ویژگی‌های انیمیشن باشید.

 

به چه نوع عملکرد قالبی نیاز خواهید داشت؟

آیا به منوی رستوران، صفحات فروشگاه، انجمن عضویت یا سایر ویژگی های خاص نیاز دارید؟ تم های وردپرس زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید که مطمئناً تعدادی از آنها مطابق با نیازهای شما هستند. در حالی که قابلیت‌های زیادی را می‌توان از طریق افزونه ‌ها اضافه کرد، بسیار خوب است که سایت خود را با موضوعی شروع کنید که به طور یکپارچه با افزونه‌های مورد نیاز شما مانند (WooCommerce) یا (MemberPress) ادغام می ‌شود یا حتی خود آن عملکرد را نیز شامل می ‌شود.

 

قابلیت های یک پوسته خوب وردپرسی

بدون توجه به نیازهای شخصی شما، باید به دنبال تمی باشید که این ویژگی های ضروری را داشته باشد.

 

قابلیت های یک پوسته خوب وردپرسی

 

1- پاسخگویی و ریسپانسیو بودن

یک تم خوب با پلتفرم‌ها، دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف سازگار می ‌شود تا هر بازدیدکننده تجربه ‌ای عالی داشته باشد. شما باید طرحی را انتخاب کنید که محتوا را روی صفحه های کوچکتر جابجا کند تا یک طرح بندی ستونی ایجاد کند - که در موبایل بسیار خواناتر است و برای بهینه سازی سایت ضروری است.

 

2- کارایی قالب ودرپرسی

یک وب سایت با بارگذاری سریع نیز برای سئوی شما خوب است و تجربه بازدیدکنندگان شما را بهبود می بخشد. به طور کلی، هرچه یک تم دارای ویژگی‌های داخلی بیشتری باشد و هرچه بیشتر قابل تنظیم باشد، بارگذاری آن کندتر است. عناصر طراحی مانند انیمیشن ها نیز می توانند وب سایت شما را سنگین تر و کندتر کنند. موضوعی را انتخاب کنید که فقط شامل ویژگی هایی باشد که واقعاً استفاده می کنید.

 

3- انعطاف پذیری قالب

اگر تم شما قابلیت های مورد نیاز شما را ندارد نگران نباشید میتوانید این قابلیت ها را از طریق افزونه ها بدست آورید. نکته اساسی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه تم شما با سایر افزونه ها ادغام می شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید که از مگامنو استفاده کنید بنابراین باید قالبی را انتخاب کنید که توانایی داشته باشید مگامنو را به خوبی نمایش دهد.

 

قالب وردپرسی مناسب

 

4- پشتیبانی و نگهداری تم

به دنبال یک تم با یک توسعه دهنده فعال باشید. تم های وردپرس پس از مدتی نیاز دارند بروزر شوند تا توانایی کارکرد با افزونه های بروزرسانی شده و وردپرس بروز را داشته باشند همچنین قالب های بروز تر میتوانند با نسخه پی اچ پی بالا تر کار کنند که این امر برای امنیت و سرعت سایت شما مزیت به حساب می آید همچنین از نظر امنیتی هم بروزرسانی قالب بسیار اهمیت دارد زیرا قالب های وردپرس به شکل اوپن سور هستند و پیدا کردن نفوذ پذریری در آن برای هکران حرفه ای و نیمه حرفه ای کار سختی نیست. برای آشنایی بیشتر با موارد امنیتی وردپرس و بالا بردن امنیت وردپرس به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

 

5- نظرات مثبت

در نهایت به دنبال تمی باشید که نظرات مثبت زیاد و استفاده کنندگان بیشتری داشته باشد. با یک جستجوی ساده میتوانید به این هدف برسید که آیا تم از طرف توسعه دهنده بروزرسانی دریافت میکند؟ استفاده کنندگان آن از نظر سرعت و کارایی آیا از آن راضی بوده اند و ...

 

از کجا قالب وردپرس خود را پیدا کنید

اگر سایت شما در وردپرس است، در چند جا میتوانید تم خود را بیابید.

 

1- گالری تم WordPress

از داشبورد وب ‌سایت WordPress. خود، به قسمت ظاهر → تم‌ها در سمت راست نگاه کنید. بلافاصله، گالری تم را با صدها تم رایگان و پولی که به صورت تصویر کوچک نمایش داده می شوند، خواهید دید. اینها توسط WordPress. تنظیم شده‌اند، بنابراین می‌توانید اعتماد کنید که به ‌روز هستند، کاملاً با هسته وردپرس سازگار هستند و با دقت طراحی شده‌اند.
از فیلترها در سمت راست نوار جستجو برای محدود کردن انتخاب ها استفاده کنید. پاسخ شما به سوالات بالا باید به انتخاب شما کمک کند. می‌توانید تم‌هایی را با ویژگی‌ها، طرح‌بندی‌ها و اهداف خاص جستجو کنید. زمانی را برای مرور اختصاص دهید و نتایج خود را بررسی کنید تا زمانی که تمی را پیدا کنید که تصاویری را که تصور می‌کردید با عملکرد مورد نیاز شما ترکیب شده است.
وقتی تمی را مشاهده کردید که ممکن است مناسب باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنید. از صفحه جزئیات آن، به دنبال پیوندی در نزدیکی بالا بگردید که می‌گوید Open Live Demo برای پیش ‌نمایش نحوه عملکرد آن برای سایت. اگر علاقه مند هستید، روی دکمه Activate This Theme کلیک کنید تا آن را برای سایت خود فعال کنید.

 

از کجا قالب وردپرس خود را پیدا کنید

 

2- سایت های اصلی توسعه دهندگان

میتوانید به سایت های اصلی توسعه دهندگان مراجعه کنید و تم مورد نظر خود را به صورت دلاری خریداری نمایید که این راه را زیاد پیشنهاد نمیکنیم زیرا از نظر قیمتی به صرفه نیست اما اگر که قصد دارید یک وب سایت چند زبانه حرفه ای طراحی کنید و صد دارید تا بازار خود را به خارج از مرز ها گسترش دهید این راه شاید به کارتان بیاید.

 

3- استفاده از وب سایت های ایرانی

بسیاری از وب سایت های ایرانی هم هستند که نسخه اصلی قالب ها را به شکل نال شده میفروشند که خرید از آن ها برای کسانی که قصد ندارند تا نسخه ارجینال را خریداری نمایند راهکار بهتر و به صرفه تری میباشد.

 

جمع بندی

در این مقاله با موضوعات مهم در خصوص تم های وردپرسی آشنا شدید اگر که قصد طراحی سایت وردپرسی یا طراحی سایت در تهران را دارید میتوانید از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به شما مشاوره دهند.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید