بهترین روش یادگیری طراحی سایت

سه شنبه, 07 آذر 1402

بهترین روش یادگیری طراحی سایت + ورود به بازار کار - لمون

هر فرد بر اساس نیازها، سبک یادگیری، و هدف‌ های شخصی خود ممکن است از روش‌ها و مراحل مختلف برای یادگیری طراحی سایت استفاده کند. مهمترین نکته این است که مداومت و تعهد به یادگیری در این حوزه، اهمیت بسیاری دارد و به مرور زمان با تجربه و تمرین، مهارت‌های شما تقویت خواهند شد.

 

چگونه وارد بازار کار طراحی سایت شویم؟

در ابتدا باید پیش از ورود به بازار کار طراحی سایت هدف خود را مشخص نمایید و حوزه فعالیتتان را انتخاب نمایید در حال حاضر سایت ها به دو شکل طراحی میگردند یکی طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت کدنویسی شده است در این روش سایت به کمک زبان های برنامه نویسی از صفر طراحی میگردد با این روش تقریبا تمامی سایت ها را میتوان طراحی کرد از طراحی سایت فروشگاهی گرفته تا طراحی سایت آگهی و طراحی سایت شرکتی روش دیگری که وجود دارد طراحی سایت وردپرسی است امروزه وردپرس بسیار محبوب شده است زیرا سرعت طراحی را بسیار بالا میبرد و هزینه آن را هم بسیار کاهش میدهد.

 

چگونه وارد بازار کار طراحی سایت شویم؟

 

وردپرس یا طراحی سایت اختصاصی

شاید برایتان سوال شود که کدام یک از روش ها برای یادگیری و ورود به بازار کار برای شما مناسب است در ادامه به مزایا و معایب هر روش خواهیم پرداخت تا بتوانید تصمیم بهتری را بگیرید.
در روش طراحی سایت اختصاصی برای آنکه شما متخصص شوید نیاز به زمان و هزینه آموزشی بیشتری دارید تا بتوانید یک سایت کامل را بالا بیاورید و به طبع ورود شما به بازار کار بیشتر طول میکشد اما در طراحی سایت وردپرسی سریع تر میتوانید متخصص شوید و به بازار کار راه پیدا کنید.

 

یادگیری وردپرس چقدر طول میکشد؟

یادگیری وردپرس در ابتدا وابسته به تلاش خودتان است که چقدر طول بکشد تا در این زمینه متخصص شوید اما اگر بخواهید زمانی را مطرح نماییم اگر که شما در این زمینه از صفر شروع به یادگیری نمایید تقریبا پس از 4 الی 6 ماه میتوانید وردپرس را به صورت متوسط یاد بگیرید و سایت های شرکتی و فروشگاهی را طراحی نمایید اما اگر که میخواهید در این زمینه به یک متخصص تمام عیار تبدیل شوید نیاز دارید تا حداقل 1 سال در این زمینه فعالیت داشته باشید یک متخصص وردپرس نیاز دارد تا در کنار یادگیری وردپرس، کار با قالب ها، طراحی با المنتور نیاز دارید تا HTML، CSS را هم یاد بگیرید همچنین یادگیری بالا بردن امنیت وردپرس و بالا بردن سرعت وردپرس نیز جزو ملزومات یک طراح سایت وردپرسی میباشد.

 

برای طراحی سایت اختصاصی باید چه چیزی هایی بلد باشیم؟


یک سایت از دو بخش کلی تشکیل شده است یکی فرانت اند که همان دیزاین سایت میباشد و بخش هایی است که یک کاربر آن را مشاهده مینماید و دیگر بک اند بخش هایی است که دیده نمیشود و سایت را بخش به بخش به هم متصل مینماید و سایت با بک اند داینامیک میشود حال برای یادگیری طراحی سایت در بخش فرانت اند نیاز دارید تا HTML، CSS را در ابتدا یاد بگیرید بعدا برای طراحی های پیچیده تر نیاز به JavaScript هم دارید همچنین در زمینه طراحی bootstrap هم میتواند به شما کمک نماید اما در ابتدا باید HTML و CSS را بلد باشید در بخش بک اند نیاز به یک زبان برنامه نویسی دارید که در این خصوص از زبان های php، asp.net، pyton و nodjs استفاده میشود شما برای بک اند فقط نیاز به یک زبان دارید فرض کنید که برای بک اند قصد دارید تا php را یاد بگیرید پس از آن نیاز دارید تا فریم ورک laravel هم بیاموزید.

 

برای طراحی سایت اختصاصی باید چه چیزی هایی بلد باشیم؟

 

یادگیری طراحی سایت اختصاصی چقدر زمان میبرد؟

طراحی سایت بخش فرانت اند تقریبا بین 2 الی 3 ماه یادگیری آن زمان میبرد البته این یادگیری ابتدایی است طراح های سایت حرفه ای در آینده باید JavaScript و فریمورک‌های معتبر (مانند React یا Angular) به منظور دستیابی به مهارت‌های جامع‌ تر در حوزه طراحی سایت را هم فرابگیرند. که یادگیری آن به زمان بیشتری نیاز دارد اما در زمینه بک اند ماجرا به کلی فرق دارد در بک اند برای آنکه شما به تمامی بخش ها مسلط شوید و بتوانید مسائل را حل نمایید بین 1 الی 2 سال زمان نیاز دارید.

 

روش های یادگیری طراحی سایت

1. آموزش آنلاین

امروزه سرعت گردش اطلاعات بسیار بیشتر شده است به عنوان مثال اگر شما قصد داشتید 10 سال پیش برنامه نویسی را یاد بگیرید باید به دانشگاه میرفتید اما امروزه به راحتی میتوانید از طریق یوتیوب، خرید بسته های آموزشی و یا مراجعه به سایت هایی همچون w3schools.com طراحی را فرا بگیرید.

 

2. کتب و منابع چاپی

مطالعه کتب مرجع طراحی وب و کتبی که به طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) می‌پردازند. از دیگر راه های یادگیری طراحی است اما این با این کار خودتان را عقب می اندازید و طراحی را دیرتر یاد میگیرید بنابراین این روش را ما پیشنهاد نمیکنیم.

 

روش های یادگیری طراحی سایت

 

3. کارآموزی در شرکت ها

یکی دیگر از راه های یادگیری طراحی سایت استخدام به عنوان کارآموز در شرکت ها میباشد در این حالت میتوانید به صورت عملی طراحی سایت را یاد بگیرید و همچنین از افرادی که در این زمینه مسلط هستند سوال کنید و از آنها یاد بگیرید.

 

4. یادگیری از طریق کلاس های حضوری

نوعی دیگر از یادگیری وجود دارد که شما میتوانید در کلاس های حضوری ثبت نام کنید و شرکت در دوره‌ های آموزشی حضوری و کارگاه ‌های طراحی سایت که توسط مدرسان متخصص برگزار می‌شوند. این دوره‌ها فرصت مناسبی برای تعامل مستقیم با مربیان و اشتراک تجارب با سایر دانشجوها فراهم می‌کنند.از معایب یادگیری این روش میتوان به کندی یادگیری و هزینه بالا اشاره کرد در حالی که در آموزش غیر حضوری شما میتوانید سریع تر و ارزان تر شروع به یادگیری نمایید.

 

آسان ترین و سریع ترین راه فراگیری طراحی سایت

سریع ترین راهی که میتوانید با آن طراحی سایت را یاد بگیرید این است که به صورت ترکیبی از روش های بالا استفاده کنید و بهترین نوع آن هم ترکیب روش یادگیری غیر حضوری و آنلاین به همراه روش کار آموزی است در این حالت هم میتوانید آموزش خود را به صورت علمی و با سرعت و هزینه اندک جلو ببرید هم در کنار آن تجربه عملی هم به دست بیاورید و یا در صورتی که سوالی داشتید میتوانید آن را از همکار خودتان بپرسید.

 

آسان ترین و سریع ترین راه فراگیری طراحی سایت

 

سخن پایانی
مهم است که با تمرین مداوم و پروژه‌های عملی، مهارت‌های خود را تقویت کنید. شروع به طراحی سایت‌های ساده و تدریجاً انجام پروژه‌های پیچیده ‌تر را در نظر بگیرید. این به شما کمک خواهد کرد تا با چالش ‌های واقعی مواجه شوید و تجربه عملی بیشتری کسب کنید.
در نهایت، همیشه به ‌روز باشید و با تغییرات و روند‌های جدید در طراحی وب سایت آشنا باشید. صنعت وب سایت دائماً در حال تغییر است و به روز بودن با آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های طراحی برای شما بسیار مهم است. با تلاش و کوشش میتوانید بعد از چندین سال به یک فول استکر در زمینه وب تبدیل شوید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید