هر آنچه که باید در مورد ساخت وب سایت خبری بدانید

پنجشنبه, 17 اسفند 1402

هر آنچه که باید در مورد ساخت وب سایت خبری بدانید - لمون

امروزه با ورود به عصر دنیای دیجیتال بسیاری از کسب و کار ها و دچار تغییر شکل شده اند یکی از آنها خبرگزاری ها میباشد قبلا از روزنامه برای خبرگزاری و خبر خوانی استفاده میشد اما در حال حاضر اکثر افراد تمایل دارند تا از سایت ها و شبکه های اجتماعی اخبار را دنبال نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا همه آنچه که برای طراحی سایت خبری نیاز دارید را به شما بگوییم.

 

اهداف سایت خبری خود را تعیین کنید.

دو چیز در یک سایت خبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است یکی صحت اخبار و دوم سرعت در خبرگزاری یک سایت خبری باید بتواند تا اخبار را در سریع ترین زمان ممکن منتشر کند بنابراین نیاز دارید تا موضوعات پر سرچ و ترند روز را بررسی کنید.

تخصص تیم خود را ارزیابی کنید و افراد را بر مبنا توانایی شان به کار بگیرید معمولا در یک سایت خبری به علت گستردگی سایت و موضوعات مختلف معمولا هر فرد بخشی از وظایف را بر عهده دارد به عنوان مثال فردی در نقش ناشر فرد دیگر در زمینه نویسندگی و ...

مورد دیگر که بهتر است به آن توجه کنید این است که قصد دارید تا روزانه چقدر خبر تولید کنید به هر حال در عین حال اخبار زیادی در گوشه و کنار جهان تا کشور خودمان در حال وقوع است باید از بین آن ها انتخاب نمایید. موضوعات مورد نظر خود را دسته بندی کنید پیش از شروع دسته بندی های خود را بسازید.

 

اهداف سایت خبری خود را تعیین کنید.

 

مراحل راه اندازی سایت خبری شما

پس از تعیین هدف هایتان و چیدن آن ها میتوانید به سراغ طراحی سایت اختصاصی خود بروید. در ادامه به صورت کامل روند راه اندازی سایت خبری شما را خدمتتان خواهیم گفت.

 

نام دامنه خود را انتخاب کنید

نام دامنه شما هویت و آدرس وب سایت شما در اینترنت است. اطمینان حاصل کنید که به خاطر سپردن آن آسان است و خواندن آن به آسانی انجام میشود پیشنهاد میکنیم در این خصوص مقاله نام دامنه چیست و چرا به آن نیاز داریم را مطالعه نمایید.


قالب کلی سایت خبری

هر سایتی بسته به نوعی که دارد یک نوع خاصی از چیدمان را دارد و چیدمان هر سایت با سایت دیگر متفاوت است سایت های خبری عمدتا از طراحی های مجله ای استفاده میکنند یعنی دارای طراحی با ستون های زیاد هستند و هر ستون ممکن است مرتبط به یک بخش خبری باشد همچنین در هر سایت خبری بخش های پر خواننده و آخرین اخبار هم باید وجود داشته باشد.

 

مراحل راه اندازی سایت خبری شما

 

صفحه اصلی یک وب سایت خبری

صفحه اصلی شما اولین صفحه ای است که بازدیدکنندگان می بینند. یک صفحه اصلی باید دید کلی خوبی از آنچه وب سایت شما ارائه می دهد به کاربران بدهد. یک چیدمان تمیز با تصاویر چشم نواز، سرفصل های جلب توجه و لینک های کاربر محور، کاربران را تشویق به کاوش بیشتر در سایت شما می کند.

 

بخش آرشیو اخبار

هر سایت خبری نیاز به بخش آرشیو اخبار دارد این بخش وظیفه آرشیو کردن اخبار پس از انتشار را دارد از آنجایی که سایت های خبری تولید محتوا زیادی دارند به همین علت باید آرشیو های آن ها دسته بندی شده به نسبت موضوعات مختلف باشد تا کاربران بتوانند به راحتی به هر بخش که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

 

صفحه اصلی یک وب سایت خبری

 

یک مگامنو بسازید

یک منو پیمایش بین صفحات مختلف وب سایت شما را ساده می کند. سایت های خبری از آنجایی که دسته بندی های زیادی دارند همچون طراحی سایت فروشگاهی نیاز به مگامنو دارند البته اگر که قصد دارید وب سایتی داشته باشید که فقط یک نوع دسته از اخبار را پوشش دهد همان منوی معمولی کافی است به عنوان مثال ممکن است قصد داشته باشید تا فقط اخبار اقتصادی را پوشش دهید. در صورتی که قصد دارید طیف گسترده ای از اخبار را پوشش دهید بهتر است برای منظم تر بودن سایت از یک مگا منو مناسب استفاده کنید.

 

سئو و بهینه سازی سایت خبری

کیفیت و منظم بودن محتوا

وب سایت خبری شما باید به طور مرتب محتوای با کیفیت بالا ارائه دهد تا اعتماد خوانندگان را بیشتر کند و آنها را برای اطلاعات بیشتر بازگرداند.
وقتی صحبت از کیفیت می کنیم، منظور محتوایی است که صریح، موثر و برای موتورهای جستجو بهینه شده است. برای متمایز شدن در میان دریای وسیع اطلاعات آنلاین، باید به خوبی انتخاب و نوشته شده باشند پیشنهاد میکنیم برای اطلاع بیشتر در مورد سئو سایت کلیک کنید.

 

تجزیه و تحلیل ترافیک سایت خبری

از آنجایی که سایت های خبری موضوعات زیادی برای پرداختن دارند به همین علت باید با استفاده از ابزار های تحلیلی بدانند که چه موضعاتی برای ترافیک آن ها مفید تر میباشد. یکی از این ابزار ها گوگل آنالیتیک میباشد. پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین ابزار های رایگان برای سئو را مطالعه نمایید.


ابزار های گوگل برای سایت های خبری

دو ابزار رایگان و عالی برای سایت های خبری سرچ کنسول و گوگل آنالیتکس است.
سرچ کنسول به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ردیابی و بهبود بخشید.
Google Analytics برای ردیابی ترافیک و تعامل وب سایت ضروری است. مواردی را در مورد معیارهایی مانند کاربران جدید، میانگین زمان تعامل، بازدید از صفحه، رویدادهای کاربر، بازدیدهای صفحه فرود و موارد دیگر ارائه می دهد.

 

سایت خبری

 

کیورد فایندینگ ها

روزانه اخباری بسیار زیادی تولید میگردد و شما نمیتوانید تمامی این اخبار را پوشش دهید بنابراین باید بتوانید به وسیله کیورد فایندینگ بتوانید موضوعات را به درستی انتخاب کنید. با انتخاب موضوعات مناسب میتوانید سایت خود را بسیار ارتقا ببخشید.

 

رسانه های اجتماعی

با بیش از 4.8 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی، دلیلی برای عدم حضور در رسانه های اجتماعی وجود ندارد. شما میتوانید از شبکه های مجازی برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید شبکه هایی همچون اینیستاگرام، تلگرام، توییتر و ...
به اشتراک گذاری مقالات خود، تعامل با خوانندگان و راهنمایی خوانندگان به سایت شما میتوانند کاربران شما را افزایش دهد.

 

سئو و بهینه سازی سایت خبری

 

تبلیغات پولی

تبلیغات پولی میتوانند در کنار سئو و بهینه سازی کاربران سایت شما را بیشتر کنند این تبلیغات میتوانند به معرفی سایت شما به کاربران بیشتری کمک کنند.
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) محبوب ترین مدل تبلیغاتی است که در آن هنگام کلیک کاربران بر روی تبلیغات شما، کلیک میکنند. می توانید از تبلیغات PPC در موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله به هر آنچه که باید در مورد ساخت وب سایت خبری بدانید پرداختیم و سعی کردیم تا شما را با ساخت سایت خبری آشنا کنیم در صورتی که قصد طراحی سایت در تهران را دارید اما نمیدانید که از کجا شروع کنید میتوانید از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید