سئو خارجی (Off-Page SEO) و تکنیک های مهم آن

یکشنبه, 24 اردیبهشت 1402

سئو خارجی (Off-Page SEO) و تکنیک های مهم آن - لمون

با گسترش تکنولوژی و فضای اینترنتی به شکل امروزی لازمه ی پیشرفت در کسب و کار استفاده از امکانات مختلف این فضا است. یکی از روش های موثر برای این کار طراحی سایت های اینترنتی است. طراحی سایت از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هر کدام این قسمت ها برای کارایی بهتر باید توسط متخصصین ماهر انجام شوند. یکی از قسمت های اصلی طراحی سایت، سئو است. سئو سایت از بخش های مختلفی تشکیل می شود که از انواع آن می توان به سئو خارجی، سئو تکنیکال و سئوی داخلی و... اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی سئو خارجی و تکنیک های آن بپردازیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

در ادامه می خوانیم...

- سئو چیست و انواع آن کدام است؟
- سئو خارج از صفحه و تکنیک های آن
- اهمیت سئوی خارجی بر روی سایت ها
- عوامل موثر در سئو خارجی سایت ها
- سفارش طراحی سایت همراه با سئو حرفه ای

سئو چیست و انواع آن کدام است؟

پس از طراحی سایت به صورت اختصاصی یا با استفاده از وردپرس باید اقداماتی برای قرارگیری آن در صفحه ی اول نتایج جست و جو انجام شود. یکی از این اقدامات سئو سایت است. به طور کلی می توان گفت سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جو گوگل و روشی برای قرارگیری سایت ها در نتایج صفحه ی اول جست و جو به شمار می رود. سئو انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

 

سئو چیست و انواع آن کدام است؟

 

1. سئو داخلی

یکی از روش های سئو، سئوی داخلی است. این کار به این معنا است که شما به صفحات مختلف سایت خود لینک می دهید. لینک دهی در این صفحات باید تعداد مناسبی داشته باشد و نباید در انجام آن زیاده روی شود. توصیه می شود در هر صفحه حداکثر 3الی 4 لینک داخلی قرار دهید. در صورتی که نیاز است در صفحات لینک های بیشتری داده شود بهتر است به صورت لینک های نوفالو باشند که ایندکس نشود و تنها به راحت تر شدن تجربه کاربری کمک کنند. لینک دهی فقط یکی از روش های سئو داخلی است و به تمامی اقداماتی که بر روی سایت خود انجام می دهید تا رتبه کسب کند، سئو داخلی گفته می شود.

 

سئو داخلی

 

2. سئو خارجی

به تمامی کارهایی که خارج از سایت انجام می شود تا سایت شما از نظر گوگل معتبر شناخته شود سئو خارجی می گویند. یکی از این روش ها لینک سازی و دریافت بک لینک است. پس از اینکه به صفحات مختلف سایت خود لینک دادید باید برای کسب امتیاز از گوگل و نشان دادن پویایی سایت خود، به سایت های دیگران هم لینک دهید. این لینک دهی به سایتی غیر از خودتان لینک خارجی است و سئو خارجی سایت دیگران را بهبود می بخشد. تکنیک های مختلفی برای انجام سئو خارجی و افزایش ترافیک سایت به کمک آن وجود دارد که در ادامه به بررسی کامل آن می پردازیم.

 

سئو خارجی

 

سئو خارج از صفحه و تکنیک های آن

عده ای بر این باورند که انجام سئو خارجی بر روی سایت ها تاثیر چندانی بر کسب رتبه ندارد. باید بگوییم این طرز فکر کاملا اشتباه است. رعایت اصول سئو خارجی در کنار انجام سئو داخلی می توانید به بهبود سایت شما کمک کند. تکنیک و روش های مختلفی برای سئو خارجی وجود دارد که باید به طور دقیق انجام شود. هنگامی که قصد انجام سئو بر روی سایت خود را دارید باید توجه داشته باشید که گرفتار سئو منفی نشوید. به همین دلیل توصیه می شود اگر در این زمینه تجربه و مهارت کافی ندارید آن را به دست افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

1. تولید محتوا با کیفیت

یکی از کارهایی که می تواند به سئو خارجی کمک کند نوشتن مقالات با کیفیت است. این روش تا حدی مشکل است زیرا فرد باید بتواند به نوعی محتوا تولید کند که باعث جذب کاربر شود. محتوا های مناسب و جذاب باعث می شود کاربر به سایت شما لینک دهد. در نتیجه خزنده های گوگل سایت شما را معتبر می شمارند و به آن امتیاز می دهند.

2. استفاده از شبکه های اجتماعی

روش دیگر برای کسب رتبه از گوگل استفاده از شبکه های اجتماعی است. امروزه افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند. به همین دلیل می توانید شما هم برای کسب و کار خود صفحه ای در شبکه اجتماعی تشکیل دهید و مشغول به فعالیت شوید. شما باید برای دسترسی افراد به سایت خود لینک صفحات را در قسمت های مختلف شبکه اجتماعی بارگذاری کنید. همچنین می توانید لینک سایت خود را به افراد معروف و پرطرفدار در این فضا بدهید تا برای سایت شما تبلیغ انجام دهند. هر کاربری که از طریق این لینک ها به سایت شما وارد می شود، افزایش ترافیک و اعتبار سایت را به همراه دارد. توجه داشته باشید که وارد شدن افراد به سایت به تنهایی کافی نیست و باید طراحی سایت شما به نحوی باشد که کاربر را جذب کند. زیرا جذب کاربر باعث افزایش تجربه کاربری و باقی ماندن او در سایت می شود.

3. بک لینک و رپورتاژ آگهی

از اقدامات دیگر برای سئو خارجی خرید بک لینک است. بک لینک نمونه ای از دور زدن قوانین گوگل است. در صورتی که در خرید بک لینک و انتخاب بهترین نوع آن مهارت ندارید توصیه می شود از انجام این کار جدا خودداری کنید. اما روش دیگری هم وجود دارد و آن رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی یعنی شما مقاله ای می نویسید و با انجام تکنیک های مختلف در 30 درصد آخر مقاله کاربر را ترغیب می کنید که به سایت شما وارد شود. در نتیجه رتبه کلمه کلیدی شما افزایش پیدا می کند.

4. فروم و انجمن ها

برخی از سایت ها قسمتی را به عنوان تالار گفت و گو یا فروم ها دارند. در این قسمت هر کاربر با توجه به نوع نیاز خود سوالی را مطرح می کند. افراد دیگر در صورتی که در آن زمینه مهارت کافی داشته باشند به کاربر پاسخ می دهند. برای لیک دهی به سایت خود بهتر است آن را به صورت غیر مستقیم به کاربر معرفی کنید. به طور مثال اگر کاربر دنبال بهترین شرکت طراحی سایت در تهران است می توانید در کامنت برای او بنویسید من هم به دنبال شرکت معتبر در زمینه ی طراحی سایت بودم و با شرکت شرکت نونگار پردازش آشنا شدم و از خدمات این شرکت بسیار راضی هستم. به این صورت کاربر بر روی لینک کلیک می کند و وارد سایت شما می شود.

5. استفاده از تصاویر و ویدئو ها

بهتر است برای جذابیت بیشتر از ویدئو و عکس های خاص و منحصر به مفرد استفاده کنید. برخی از کاربران هنگامی که سرچ انجام می دهند می خواهند ویدئویی در رابطه با آن ببینند. همچنین استفاده از ویدئو تاثیر بسیار زیادی در ماندن کاربر در سایت شما ایجاد می کند. به این ترتیب رتبه سایت هم افزایش میابد.

 

سئو خارج از صفحه و تکنیک های آن

 

اهمیت سئو خارجی بر روی سایت ها

استفاده درست از سئو خارجی و تکنیک های مختلف آن اهمیت و ویژگی های بسیار زیادی دارد. از ویژگی های این روش می توان به افزایش ترافیک سایت، بهبود سئو سایت، کمک به افزایش اعتبار سایت و... اشاره کرد.

عوامل موثر در سئو خارجی سایت ها

لینک های مناسب و تنوع در آن ها
2. انکر تکست های معتبر
3. خرید بک لینک از سایت های معتبر
4. قرار دادن رپورتاژ آگهی در سایت های پر طرفدار و مرتبط با سایت
5. دریافت لینک های فالو و نوفالو به صورت مناسب
6. لینک دهی به سایت از دامنه های مختلف
7. دریافت لینک از صفحاتی که قدرت دامنه بالایی دارند.
8. تعداد صفحاتی که لینک می دهند.

 

عوامل موثر در سئو خارجی سایت ها

 

سفارش طراحی سایت با سئو حرفه ای

امروزه شرکت های مختلفی به طراحی انواع سایت مشغول اند. برای سفارش طراحی سایت باید از معتبر بودن این شرکت ها اطلاع پیدا کنید. شرکت هایی که علاوه بر طراحی سایت به سئو آن نیز توجه کنند. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در طراحی انواع سایت شرکت نونگار پردازش است. اگر قصد سفارش سایت به این شرکت را دارید می توانید به صورت حضوری به دفتر شرکت واقع در خیابان ستارخان تهران مراجعه کرده و یا به صورت آنلاین از طریق سایت نونگار پردازش اقدام به سفارش سایت خود کنید. این شرکت با داشتن سئوکار های ماهر علاوه بر انجام دقیق سئو داخلی، تکنیک های مربوط به سئو خارجی را نیز بر روی سایت شما اعمال می کند.

نتیجه گیری

پس از طراحی سایت باید اقداماتی برای قرارگیری آن در صفحه اول نتایج جست و جو انجام شود. یکی از این اقدامات سئو سایت است. هنگامی که سئو بر روی قسمت های مختلف سایت شما انجام شود سئو داخلی و هنگامی که خارج از سایت انجام شود، سئوی خارجی است. اگر قصد اعمال تکنیک های سئو خارجی را دارید باید از افراد یا شرکت های با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی سئو خارجی و تکنیک های آن بپردازیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات خود را در رابطه با سئو خارجی و روش های آن را با ما در میان بگذارید.

سئوی خارجی شامل فعالیت هایی است که خارج از یک وب سایت در تلاش برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می شود. اقدامات رایج سئو خارج از صفحه شامل ایجاد بک

تاثیر سئو خارجی بر روی سایتها برای ارتقاء رتبه سایتها است. زیرا با رتبه گرفتن اعتبار سایت به موتورهای جستجو ثابت می شود.

بله، امروزه با توجه به تغییر الگوریتم و آپدیت های گوگل هر صفحه وب سایت نیازمند سئو بوده و باید فعالیت های متفاوتی برای ارتقاء صفحات صورت گیرد.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید