آموزش بالا بردن نسخه PHP در وردپرس

دوشنبه, 14 اسفند 1402

آموزش بالا بردن نسخه PHP در وردپرس + آموزش تصویری - لمون

به احتمال زیاد اگر که قصد طراحی سایت دارید اسم وردپرس به گوشتان خورده باشد امروزه طراحی سایت وردپرسی بسیار معروف و جا افتاده است. از آنجایی که برنامه نویسی وردپرس با PHP انجام شده است به همین علت بهتر است اگر از نسخه های قدیمی PHP استفاده میکنید حتما آن را افزایش دهید افزایش نسخه PHP در وردپرس در ابتدا موجب سریع تر شدن و امن تر شدن آن میگردد همچنین ممکن است افزونه های جدید بر روی نسخه های قدیمی PHP نتوانند اجرا شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش افزایش نسخه PHP در وردپرس را به شما بدهیم.

 

بررسی نسخه PHP سایت

حال بهتر است که بدانید در حال حاضر سایت شما بر روی چه نسخه ای از پی اچ پی است؟ اگر که تنظیمات زبان شما بر روی انگلیسی است از مسیر Tools > Site Health اما اگر سایت شما زبانش فارسی است از مسیر ابزار ها < سلامت سایت بزنید حال در حالت انگلیسی باید بر روی گزینه Tested Passed یا در حالت فارسی بر روی آزمایش های قبول شده کلیک کنید در اولین بخش نسخه پی اچ پی شما قابل مشاهده است.

 

بررسی نسخه PHP سایت

 

مزایای ارتقا نسخه PHP

مزایای ارتقا نسخه PHP در وردپرس شامل موارد زیر میگردد.

  1. بهبود عملکرد: نسخه‌های جدید تر PHP معمولاً بهبودهای عمده‌ ای در عملکرد دارند که می ‌تواند سرعت اجرای برنامه‌های PHP را افزایش دهد و بهبود قابل ملاحظه‌ا ی در عملکرد وب‌ سایت ‌ها ایجاد کند.
  2. بهبود امنیت: نسخه‌های جدیدتر PHP بهبودهای امنیتی دارند که از آسیب ‌پذیری‌های جدید محافظت می ‌کنند و به کاهش خطرهای امنیتی در برنامه‌ها کمک می‌کنند.
  3. پشتیبانی از استانداردهای جدید: PHP همواره به روزرسانی می‌شود تا با استانداردهای جدید و تکنولوژی‌های روز دنیا هماهنگ شود، این باعث افزایش سازگاری و قابلیت اطمینان برنامه‌ها می‌شود.
  4. بهبود سرعت پنل مدیریت: با افزایش نسخه پی اچ پی سرعت پنل ادمینتان هم بهتر میشود زیرا اقداماتی که داخل پنل مدیریت انجام میدهید تحت عنوان پی اچ پی انجام میپذیرد.
  5. قابلیت بروزرسانی افزونه: همانطور که میدانید افزونه ها پس از مدتی بروزرسانی ارائه میدهند گاهی از اوقات ممکن است این اپدیت ها نیازمند نسخه های بالاتر PHP باشند به همین علت بهتر است تا از نسخه های بالاتر PHP استفاده کنید.

 

قبل از افزایش نسخه PHP چه باید بکنیم؟

افزونه ها و قالب خود را چک کنید

پیش از آنکه دست به افزایش نسخه PHP بزنید در ابتدا باید افزونه های خود را چک کنید اما چرا؟ افزونه ها ممکن است با نگارش جدید PHP نتوانند کار کنند و موجب خرابی وب سایت شما شوند به همین علت بهتر است در ابتدا افزونه های خود را بروز کنید سپس افزونه های خود را چک کنید تا در بین آن ها نسخه کرکی وجود نداشته باشد به احتمال 99 درصد در صورتی که افزونه کرکی دارید پس از افزایش PHP سایتتان کار نخواهد کرد. (نسخه نال مشکلی ندارد).
مورد بعدی بروز بودن قالب است که همچون افزونه ها حائز اهمیت میباشد. همچنین اگر که از قالب کرکی استفاده میکنید آن را عوض کنید (نسخه نال قالب مشکلی ایجاد نمیکند).

 

قبل از افزایش نسخه PHP چه باید بکنیم؟

 

از سایت و پایگاه داده بک آپ بگیرید.

ممکن است افزونه ها مشکل نداشته باشند اما باز هم باید پیش از افزایش نسخه PHP احتیاط های لازم را انجام دهید به همین خاطر بهتر است تا از سایت و پایگاه داده خود بک آپ تهیه نمایید برای این کار میتوانید به میزبان خود درخواست فول بک آپ دهید و یا خودتان با ورود به بخش پنل مدیریت هاستتان اقدام به دریافت فول بک آپ نمایید. حتما حواستان باشد که فرآیند فول بک آپ گیری را به درستی طی کنید تا در صورت مشکل به سادگی بتوانید سایت را به وضعیت قبلی خودش بازگردانید.

 

افزایش نسخه PHP در سی پنل

در ابتدا وارد پنل مدیریتی خود در سی پنل شوید پس از آن عبارت php را جست و جو کنید گزینه Select PHP Version را انتخاب نمایید از تب گزینه Current PHP version میتوانید نسخه پی اچ پی فعلی تان را ببینید. با کلیک بر روی گزینه رو به روی آن برای شما بخشی باز میشود که میتوانید نسخه پی اچ پی خود را ارتقا بدهید در حال حاضر بهترین نسخه پی اچ پی برای سایت های وردپرسی نسخه 8.1 است که با اکثر افزونه ها هم خوانی دارد و مشکلی ایجاد نمیکند. پس از تغییر نسخه به صورت خودکار تغییرات ذخیره خواهد شد.

 

افزایش نسخه PHP در سی پنل

 

افزایش نسخه PHP در دایرکت ادمین

وارد کنترل پنل دایرکت ادمین خود شوید پس از آن به دنبال بخش Advanced Features بگردید حال در این بخش به دنبال گزینه Select PHP Version بگردید پس از کلیک بر روی گزینه میتوانید نسخه فعلی پی اچ پی خود را ببینید و با کلیک بر روی آن نسخه مورد نظر خود را ارتقا بدهید.

 

افزایش نسخه PHP در دایرکت ادمین

 

افزایش نسخه PHP در هاست پلسک

در هاست های پلسک هم همچون دیگر هاست ها شما کار زیادی نخواهید داشت در ابتدا وارد به پنل مدیریت شوید. از بخش سمت چپ به دنبال گزینه Websites & Domains بگردید پس از وارد شدن به بخش تنظیمات به دنبال گزینه PHP Settings بگردید در این صفحه میتوانید نسخه پی اچ پی خود را بروزرسانی کنید.

 

افزایش نسخه PHP در هاست پلسک

 

اگر پس از ارتقا PHP سایت به مشکل خورد چه کنیم؟

در صورتی که پس از ارتقا پی اچ پی سایتتان به هر گونه مشکلی خورد همچون بالانیامدن یا بهم ریختگی بخش های سایت در ابتدا فول بک آپی که در ابتدا تهیه کرده بودید را ری استور نمایید تا سایت بالا بیاید پس از آن باید به عیب یابی سایت مشغول شوید تا محل مشکل را پیدا کنید اگر که مشکل همچنان حل نشده بود بهتر است یک متخصص را در جریان قرار دهید.

 

جمع بندی

در این مقاله در ابتدا پیدا کردن نسخه PHP را به شما آموزش دادیم پس از آن ارتقا پی اچ پی را در هاست های مختلف بیان کردیم سعی کنید همیشه سایت خود را بروز نگه دارید تا از پیش آمدن مشکلات دور بمانید یکی از مواردی که میتواند به رشد سایت شما و بروز نگه داشتن آن کمک کند همین نسخه PHP آن است. چنانچه قصد طراحی سایت در تهران را دارید میتوانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید