اندازه استاندارد تصاویر وب سایت

شنبه, 09 مهر 1401

اندازه تصویر برای وب سایت‎ها موضوعی عمیق و پیچیده است. فاکتورهای زیادی برای درک و در نظر گرفتن وجود دارد. هدف ما ارائه اطلاعاتی است که برای اندازه‌گیری اندازه یا کوچک بودن تصاویر شما باید متناسب با وب‌سایت شما باشد و همچنین اطمینان حاصل کنیم که در صفحه نمایش بینندگان شما واضح به نظر می‌رسند.

 

اندازه استاندارد تصاویر وب سایت

اندازه استاندارد تصاویر وب سایت چه قدر است؟

تصاویری که بیش از حد بزرگ هستند یکی از دلایل اصلی بارگذاری کند وب سایت‌ها هستند. بنابراین اگر می‌خواهید یک وب‌سایت واقعا کند داشته باشید، فقط تصاویر را مستقیماً از تلفن، دوربین یا سایر دستگاه‌های عکاسی خود آپلود کنید. اندازه تصویر تا حد زیادی بر تجربه کاربر، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو و عملکرد کلی وب سایت تأثیر میگذارد.

 

اندازه و حجم تصاویر در طراحی و پیاده سازی وب سایت‌ها

یک تصویر پس‌زمینه وب‌سایت می‌تواند با در نظر گرفتن کل منظره صفحه، یک تجربه مفید را ارائه دهد. بنابراین از نظر کیفیت، اندازه و نسبت مناسبی باید برخوردار باشند.

· اندازه تصویر پس زمینه

ارتفاع :1080 پیکسل

عرض: 1920 پیکسل

نسبت تصویر: 16:9

مواردی که باید در نظر بگیرید بسته به ساخت سایت، اندازه تصویر پس زمینه میتواند تا 2400 پیکسل در 1600 پیکسل و اندازه فایل کمتر از 20 مگابایت باشد.

· اندازه بنر وب سایت

ارتفاع: 250 پیکسل

عرض: 250 پیکسل

نسبت تصویر: 1:1

فرمت مناسب عکس برای سایت

هر فرمت نقاط قوت و ضعف خود را دارد. دو فرمت فایل اصلی وجود دارد که احتمالاً در وب سایت خود از آنها استفاده میکنید:

1- JPG / JPEG

رایج‌ترین فرمت شطرنجی تصویر برای وب است که برای عکس ها مناسب است. به خوبی فشرده می شود (کیفیت را نسبتاً خوب برای اندازه فایل‌هایی که میتوانید به دست آورید حفظ می کند).

2- PNG

PNG نیز یک فرمت تصویر بسیار رایج است که نقاط قوت خاصی دارد. این فرمت برای جایگزینی GIF ها اختراع شد و یک فرمت بدون ضرر است و از شفافیت نیز پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که برای لوگوها و سایر تصاویری که نیاز به شفافیت دارند عالی است. همچنین فرمت خوبی برای عکس های با کیفیت بالا است، اما اندازه فایل مقایسه ای بسیار بزرگتر از jpg است.

3- GIF

یک GIF تمام داده‌های موجود در فایل را حفظ میکند، اما آنها کوچکتر از JPG هستند، به ویژه به این دلیل که فقط تا 256 رنگ نمایه شده را در خود جای میدهند، اما GIFها در برخی موقعیت ها بسیار مفید هستند.

 

فرمت مناسب عکس برای سایت

اندازه عکس در وب سایت

استفاده از تصاویری که سریعتر بارگذاری میشوند بسیار مهم است. یکی از مشکلات بزرگ هنگام آپلود تصاویر و عکس‌ها، اندازه فایل شما است. البته زمانی که اندازه عکس بزرگ باشد، بارگذاری آن تصویر در صفحه سایت شما بیشتر طول میکشد. برای این منظور بهتر است از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ استفاده کنید و حجم فایل خود را کاهش دهید. اگر عکس‌های شما سریع‌تر بارگیری می‌شوند، مخاطبین شما بیشتر به محتوا و عکس‌های شما پیوند می‌دهند.

تغییر سایز عکس برای آپلود در سایت

هنگام آپلود یک تصویر در کتابخانه رسانه خود، طیف وسیعی از تصاویر در اندازه های مختلف به طور خودکار ایجاد می شوند. وردپرس برخی از اینها را ایجاد می کند (اندازه های کوچک، متوسط ​​و بزرگ مشخص شده در WordPress > Settings > Media. هنگام افزودن یک تصویر به محتوای صفحه، از جمله از طریق عناصر، بخش «تنظیمات نمایش پیوست» را در سمت راست پایین کتابخانه رسانه خواهید دید. انتخاب‌های شما در این بخش نیز مستقیماً بر نحوه نمایش تصاویر شما در صفحه تأثیر می‌گذارد، زیرا در اینجا شما انتخاب می‌کنید که از کدام نسخه تصویر استفاده کنید.

مرحله 1: وقتی تصویری را در محتوای صفحه آپلود میکنید، پنجره Media Library ظاهر میشود.

مرحله 2: تصویر مورد نظر خود را انتخاب یا آپلود کنید. در سمت راست پایین پنجره، بخش «تنظیمات نمایش پیوست» را پیدا کنید.

مرحله 3: در زیر این بخش، گزینه "Size" را پیدا خواهید کرد. با استفاده از این گزینه میتوانید انتخاب کنید که هنگام آپلود تصویر از چه اندازه استفاده شود. شما میتوانید بین تصویر بند انگشتی، متوسط، بزرگ یا اندازه کامل را انتخاب کنید.

مرحله 4: تصویر مناسب را برای منطقه‌ای که تصویر را در آن اضافه میکنید انتخاب کنید.

کدام خصوصیات اندازه و سایز یک عکس را در صفحه کنترل می کند؟

با استفاده از ویژگی‌های عرض(width) و ارتفاع(height) در HTML میتوانیم اندازه نمایش تصویر را مشخص کنیم. لازم به ذکر است که اگر اندازه عکس کوچکتر از اندازه تعیین شده باشد، عکس را نمیتوان با کیفیت خوب نمایش داد، بنابراین معمولا از این ویژگی‌ها برای نمایش عکس کوچکتر استفاده می‌شود. در طراحی سایت فروشگاهی که تعداد عکس ها زیاد است رعایت بهینه سازی سایز و حجم تصاویر ضروری است.

 

کدام خصوصیات اندازه و سایز یک عکس را در صفحه کنترل می کند؟

 

سایت کاهش حجم عکس

کوچک نگه داشتن اندازه فایل تصاویر بدون افت کیفیت برای زمان بارگذاری سریع بسیار مهم است. نرم‌افزار فشرده‌سازی تصویر آنلاین مانند TinyIMG می‌تواند کیفیت را حفظ کرده و اندازه فایل تصاویر پس‌زمینه را کاهش دهد. می‌توانید از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند Adobe Photoshop برای فشرده‌سازی تصاویر خود برای وب در هنگام ذخیره آنها استفاده کنید. از طرف دیگر، بسیاری از وب سایت‌های خوب، مانند Compressor وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید از افزونه‌های فشرده‌سازی تصویر، مانند Short Pixel، برای فشرده‌سازی بیشتر تصویر استفاده کنید. یک امتیاز این است که شما همچنین می توانید از چنین پلاگین هایی برای تولید تصاویر .WebP در سایت خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

موضوعات بسیار مهمی در طراحی وب سایت وجود دارد که برخی افراد نادیده گرفته می شوند. شما باید همیشه در جریان این موارد باشید و سعی کنید بهترین استفاده را از آنها ببرید. دانستن اصول طراحی و نحوه استفاده از ابزارها و متریال های سایت می تواند شما را از سایرین متمایز کند و تاثیر بهتر و مثبت تری بر روی مخاطبان داشته باشد.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید