راهنمای انتخاب نام دامنه سایت

شنبه, 25 آذر 1402

راهنمای انتخاب نام دامنه سایت + به همراه نکات کلیدی - لمون

برای کسب و کارتان قصد دارید تا یک وب سایت بسازید تا مخاطبانتان بتوانند راحت تر به خدمات یا محصولات شما دسترسی داشته باشند اما پیش از شروع نیاز به نام یک دامنه دارید بسیاری از صاحبین کسب و کار زمانی که میخواهند اسم دامنه انتخاب کنند نمیدانند که چه اسمی بهتر است انتخاب کنند.
اگر که انتخاب از بین بی شمار نام دامنه برای شما سخت است باید بگوییم که شما تنها نیستید. بسیاری از افراد با انتخاب نام دامنه مشکل دارند در این مقاله یاد خواهیم داد که چرا نام دامنه مهم است و به شما راهکار هایی را برای انتخاب نام دامنه ارائه خواهیم داد.

برای دریافت استعلام قیمت طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت داروخانه تماس بگیرید.

 

چرا نام دامنه مهم است؟

شاید برایتان سوال شود که چرا اصلا نام دامنه مهم است؟ نام دامنه اولین چیزی است که کاربران برای رسیدن به سایت شما با آن سر و کار دارند. و اولین تجربه یک کاربر از سایت شما نام دامنه شما است. بنابراین اولین قدم برای حضور در دنیای دیجیتال نام یک دامنه است.
یک نام دامنه به یاد ماندنی برند شما را در ذهن ها نگه میدارد و راحت تر هدف از کسب و کار شما را شرح میدهد و همچنین دسترسی رسیدن به وب سایت شما را راحت تر میکند. نام‌ دامنه نادرست این قدرت را دارد که مشتریان را گیج کند، یافتن وب ‌سایت شما را دشوار کند، و حتی در صورت وجود علائم تجاری، اختلافات حقوقی ایجاد کنند.
به این دلایل، مهم است که نام دامنه ای را انتخاب کنید که نشان دهنده هویت برند شما باشد، با هدف وب سایت شما مرتبط باشد و به راحتی برای مخاطبان به یاد بماند. انجام این کار شما را برای موفقیت آماده می کند و از بروز مشکلات در آینده جلوگیری می کند.

 

چرا نام دامنه مهم است؟

 

راهکار هایی برای انتخاب نام دامنه

در شش مرحله آسان، می‌توانید از نام‌های دامنه بالقوه طوفان فکری کنید، تأیید کنید که از قبل استفاده نمی‌شوند، یکی را انتخاب کنید که برای سایت شما منطقی‌تر است، خرید خود را تکمیل کنید – و حتی شروع به ساخت سایت خود کنید.
در ادامه به 4 مرحله خواهیم پرداخت که کمک میکند به سادگی اسم دامنه تان را انتخاب کنید با خواندن ادامه مقاله میتوانید راحت تر نام دامنه خود را انتخاب نمایید.

 

1- طوفان فکری برای انتخاب نام دامنه

یک ورق کاغذ بردارید و هر کلمه ای را که به سایت شما مرتبط است بنویسید. حالا شما دسته ای از کلمات را دارید که به شما ایده میدهد. در نظر بگیرید که چگونه این کلمات را می توان برای ایجاد کلمات جدید ترکیب کرد. همچنین می توانید پایان یک کلمه معمولی را با اضافه کردن پسوندی تغییر دهید.

 

2- به ابزار جستجوی نام دامنه WordPress.com

این ابزار آنلاین به شما امکان می دهد هر نام دامنه مرتبط با وب سایت آینده خود را کشف کنید. در طول مسیر، می توانید از بین بیش از 350 نوع انتخاب کنید.

 

3- به نام برند خود توجه کنید.

یکی دیگر از راهکار هایی که میتواند به شما کمک کند ایده گرفتن از اسم فروشگاه یا برند شما است حال چه به صورت فارسی حال چه به صورت انگلیسی

 

راهکار هایی برای انتخاب نام دامنه

 

4- به خدمات یا محصولاتتان توجه کنید

ایده بعدی که به شما کمک میکند این است که از خدمات یا محصولات خود برای نام دامنه تان ایده بگیرید این مورد به برندینگ شما هم کمک میکند زیرا نام دامنه تان بازتاب دهنده خدمات یا نوع محصولات شما است.


باید ها و نباید های انتخاب نام دامنه

برای انتخاب نام دامنه ای که در درازمدت از آن راضی هستید، بهترین شیوه های زیر را اتخاذ کنید.

 

1. آن را مختصر نگه دارید

نام دامنه بهتر از کوتاه باشد، به دو علت یکی اینکه راحت تر به یاد میماند و برای برندینگ شما بهتر است و مورد بعدی اینکه راحت تر نوشته میشود و کاربر راحتر تر میتواند وارد سایت شما شود. نام های کوتاه معتبر تر به نظر می رسند که اعتماد به برند شما را بیشتر میکند.

 

2. نام تجاری خود را درج کنید

درج نام برند خود در نام دامنه به مخاطبان شما کمک می کند تا وب سایت شما را از دیگران متمایز کنند. هنگامی که مخاطبان شما نام دامنه شما را به صورت آنلاین می بینند، فوراً متوجه می شوند که با نام تجاری شما مرتبط است. همچنین با وجود نام برند شما به صورت آنلاین، اعتماد مخاطبان خود را افزایش میدهید.

 

باید ها و نباید های انتخاب نام دامنه

 

3. کلمات کلیدی مرتبط را در نظر بگیرید

قرار دادن کلمات کلیدی در نام دامنه خود که با آنچه به مخاطبان خود ارائه می دهید مهم میباشد، با گذاشتن کامه کلیدی اصلی سایت یا خدمات فوراً هدف وب سایت شما به کاربر منتقل میگردد. همچنین به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که سایت شما با عبارات جستجوی مرتبط، مرتبط است. استفاده از کلمات کلیدی هدف در این روش می تواند منجر به دید بیشتر و نرخ کلیک بالاتر شود.

 

4. از خط فاصله و اعداد اجتناب کنید

اعداد، کارکتر هایی همچون دش، آندرلاین (-،_،@،.) میتواند سایت شما را به شکل یک دامنه هرز نشان دهد همچنین از نظر سئو گوگل هم این دامنه ها از اعتبار کمتری برخوردار هستند بنابراین به هیچ عنوان از کاکتر در نام دامنه استفاده نکنید.

 

5. دامنه قدیمی را بررسی کنید

اگر قصد دارید که دامنه ای را خریداری کنید که در حال حاضر فعال است حتما اسپم اسکور آن را چک کنید تا دامنه از نظر گوگل مشکل نداشته باشد. با خرید دامنه ای که قبلا استفاده شده بود، می توانید به طور ناخواسته اعتبار نام تجاری منفی، بک لینک های با کیفیت پایین و اعتبار ضعیف دامنه را به دست آورید.

 

انتخاب نام دامنه

 

6. نام متمایز انتخاب کنید

یکی دیگر از مواردی که باید آن را رعایت کنید این است که مطمئن شوید نام دامنه شما به راحتی از سایرین متمایز می شود. برای به حداقل رساندن سردرگمی مخاطبان، برند شما باید منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد. در غیر این صورت، بازدیدکنندگان ممکن است وارد وب سایت اشتباهی شوند و آن را با وب سایت شما اشتباه بگیرند، که می تواند تأثیر منفی بر برند شما داشته باشد.

 

نتیجه گیری

انتخاب یک نام دامنه به یاد ماندنی برای وب سایت شما اولین قدم حیاتی ساخت یک سایت فروشگاهی یا هر نوع سایت قوی است. این نه تنها به مخاطبان شما کمک می کند تا سایت شما را پیدا کنند، بلکه هویت و هدف برند شما را نیز منتقل می کند. با پیروی از این دستورالعمل ها و استفاده از خلاقیت و تفکر استراتژیک خود، می توانید خود را برای موفقیت در دراز مدت آماده کنید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید