خرید بک لینک و جلوگیری از پنالتی شدن سایت بعد از آن

سه شنبه, 21 آذر 1402

خرید بک لینک و جلوگیری از پنالتی شدن سایت بعد از آن - لمون

خرید بک ‌لینک یکی از روش‌ هایی است که برخی افراد و شرکت‌ ها به منظور بهبود رتبه‌ بندی سایت خود در موتور های جستجو انجام می‌ دهند. این روش جزو روش های سئو خاکستری به حساب می آید که اگر به شکلی غیر درست از آن استفاده شود و یا از آن بیش از اندازه استفاده شود جزو روش های سئو کلاه سیاه قرار میگیرد که در نتیجه جریمه گوگل را به عهده دارد و حتی ممکن است منجر به پنالتی شدن سایت شما شود. در ادامه، به برخی از سوالات و اثرات خرید بک ‌لینک و پنالتی شدن سایت پس از آن می ‌پردازیم.

 

بک لینک ضعف چیست؟

یکی از پارامتر هایی که مشخص میکند یک بک لینک ضعیف است یا خیر امتیازی به نام اسپم اسکور است این امتیاز را میتوانید از طریق سایت های آنلاین برای سایت مورد نظر چک کنید فقط کافیست تا در گوگل سرچ کنید domain authority checker وارد یکی از سایت ها شوید نام دامنه مورد نظر را بزنید در بخش نتیجه به دنبال کلمه spam score یا SS باشید اگر این امتیاز بالاتر از 10 یا 15 بود از دامنه فوق بک لینک نگیرید.
مورد دیگر که باید در خصوص بک لینک رعایت کنید این است که سعی کنید از دامنه هایی domain authority بالایی دارند لینک بگیرید البته سعی کنید در خرید بک لینک تعادل را حفظ کنید و چه از دامنه ضعیف و چه قوی لینک بگیرید فقط از دامنه ای که اسپم اسکور بالایی دارد لینک نگیرید.

برای اطلاع از قیمت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی کلیک کنید.

 

بک لینک ضعف چیست؟

 

موارد ضروری در خصوص خرید بک لینک

1. کیفیت بک ‌لینک‌ ها

بیشتر موتور های جستجو (گوگل) الگوریتم ‌های پیچیده ‌ای دارند که می‌توانند بک ‌لینک ‌های با کیفیت پایین را شناسایی کنند. بک ‌لینک‌ های ضعیف، از منابع ناشناخته، یا بدون ارتباط موضوعی با سایت شما ممکن است به جای بهبود رتبه‌ بندی، به افت رتبه و حتی به پنالتی منجر شوند.

 

2. تطابق با قوانین جستجوگرها

در زمان ساخت بک لینک ها باید به قوانین گوگل توجه داشته باشید زیرا گوگل به شدت بر روی بک لینک های خریداری شده حساس میباشد به همین خاطر باید به شدت برای خرید بک لینک احتیاط کرد چون گوگل بر روی سایت هایی که به یک دفعه اعتبار دامنه شان افزایش بیابد حساس میشود.

 

3. افزایش تعداد بک ‌لینک ‌ها به صورت نامتقارن

افزایش تعداد بک ‌لینک ‌ها به صورت ناپایدار و بدون توجه به کیفیت و ارتباط موضوعی، مشکلاتی ایجاد می‌کند. این موضوع ممکن است توسط الگوریتم‌ های جستجو تشخیص داده شود و سایت شما را در معرض خطر افت رتبه یا پنالتی قرار گیرد بک لینک ها را سریع و به طور زیاد افزایش ندهید و سعی کنید به صورت طبیعی آن را ایجاد کنید.

 

موارد ضروری در خصوص خرید بک لینک

 

4. از رپورتاژ آگهی استفاده کنید

سعی کنید به جای ساخت بک لینک های فله ای به جای آن از رپورتاژ آگهی استفاده کنید زیرا این مورد نسبت به خرید بک لینک ها طبیعی تر و بهتر است.

 

پنالتی شدن سایت بعد از خرید بک ‌لینک

گوگل در صورتی که روش لینک سازی شما را غیر مجاز بشناسد ممکن است به چندین شکل شما را جریمه کند که در ادامه به شکل های مختلف آن خواهیم پرداخت.

 

1. کاهش رتبه تک صفحه ای

اگر گوگل ساخت بک لینک های غیر اصولی را بر روی یک کلمه خاص یا یک صفحه خاص تشخیص بدهد ممکن است صفحه یا کلمه مورد نظر جریمه شود و به طور ناگهانی افت کند این حالت کاهش رتبه تک صفحه ای میباشد و رفع این حالت پنالتی نیازمند زمان میباشد.

 

2. بلاک شدن از نتایج جستجو

حالت بعدی بلاک شدن کل دامنه یا سایت از نتایج جستجو است که در این حالت تمامی ترافیک از بین میرود در حالت های بسیار شدید دیگر نمیتوان کاری کرد و باید دامنه جدید خرید رفع این نوع پنالتی بشدت سخت میباشد و در شرایط بسیار کمی میتوان آن را از بین برد.

 

پنالتی شدن سایت بعد از خرید بک ‌لینک

 

روش‌های جلوگیری از پنالتی بعد از خرید بک ‌لینک

1. استفاده از بک‌لینک‌های طبیعی


به جای خرید بک ‌لینک، تلاش کنید که بک ‌لینک‌ های طبیعی (همچون رپورتاژ) و ارائه شده به دلیل کیفیت محتوا و ارتباط موضوعی با سایت شما جذب کنید. این بک ‌لینک‌ ها به طور طبیعی به سایت شما اشاره میکند و بشدت برای سایت شما مفید است.

 

2. تولید محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت و متنوع افزایش ارزش سایت شما را در نظر موتور های جستجو می‌آورد. با ایجاد محتوای جذاب و مفید، کاربران را به صورت طبیعی به وب سایتتان جذب کنید.

 

3. پیگیری لینک‌ها و حذف لینک ‌های اسپم

با استفاده از ابزارهای چک کردن لینک، لینک‌ های نامربوط و مشکوک را شناسایی کنید و درخواست حذف آنها را ارسال کنید. با حذف لینک های اسپم سایت شما بیشتر رشد میکند و کمتر در خطر پنالتی گوگل قرار میگیرد.

 

روش‌های جلوگیری از پنالتی بعد از خرید بک ‌لینک

 

4. توجه به انتخاب منابع معتبر

هنگام جذب بک ‌لینک، مطمئن شوید که از سایت های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت خود استفاده ‌کنید. لینک‌ ها از منابع مرتبط، احتمال برخورد با مشکلات را کمتر میکنند.

 

5. مشاوره با متخصصین سئو

مشاوره با افراد متخصص در زمینه سئو و توسعه استراتژی بهینه سازی سایت ممکن است به شما کمک کند تا از راهکارهای بهینه استفاده کنید و از پنالتی جلوگیری کنید.


جمع بندی

در این مقاله به خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن و راهکار برای پنالتی نشدن پرداختیم. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از راهکارهای سفید (White Hat SEO) استفاده کنید. ایجاد محتوای با کیفیت، ارتقاء تجربه کاربری، و جلب بک ‌لینک‌ های طبیعی از منابع معتبر بهترین راه برای بهبود رتبه‌ب ندی و اعتبار سایت شماست.
مدیریت موثر سئو و اجتناب از تکنیک‌ های کلاه سیاه موجب، به بهبود موقعیت سایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند و از پنالتی جلوگیری شود.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید