رفع مشکل Connection Timed Out

چهارشنبه, 08 آذر 1402

رفع مشکل Connection Timed Out در وردپرس از علت تا حل - لمون

خطا یا ارور Connection Timed Out زمانی ظاهر میشود که سرور و هاست در دسترس است اما ارتباط آن با مرورگر بیش از اندازه طول میکشد در نتیجه ارور Connection Timed Out ظاهر میشود این ارور جزو یکی از ارور های روی اعصاب در سایت های وردپرسی میباشد در ادامه با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات در خصوص طراحی سایت وردپرسی کلیک کنید.

 

چرا ارور Connection Timed Out رخ میدهد؟

زمانی که وب‌ سایت شما تلاش می‌کند بیش از آنچه سرور شما می‌تواند مدیریت کند، انجام دهد، خطای پایان زمان اتصال یا Connection Timed Out ظاهر می‌شود. مخصوصاً در هاست اشتراکی که محدودیت حافظه شما محدود است این ارور بیشتر اتفاق می افتد. در ادامه به شما کمک میکنیم تا چگونه این خطا را رفع نمایید.

 

چرا ارور Connection Timed Out رخ میدهد؟

 

عیب یابی خطا Connection Timed Out

1. افزونه های خود را چک کنید

تقریبا بیشتر ارور ها و خطا های وردپرس ریشه در افزونه ها دارد به همین خاطر در ابتدا بهتر است تا افزونه های خود را چک نمایید در ابتدا سعی کنید تا همه افزونه ها را یک جا غیر فعال نمایید اگر که مشکل رفع شد در نتیجه مشکل از افزونه ها میباشد اگر که خیر بنابر این مشکل از جای دیگری است.
نکته 1: اگر که مشکل از افزونه ها بود به احتمال زیاد ممکن است مشکل از افزونه های امنیتی باشد.
نکته 2: اگر که دسترسی به پنل مدیریت وردپرس ندارید بنابراین غیر فعال کردن افزونه ها را باید از هاست انجام دهید برای این کار ابتدا وارد هاستتان شوید داخل پوشه public.html شوید پس از آن به پوشه wp-content بروید حال نام پوشه plugins را عوض نمایید در این حالت تمامی افزونه ها غیر فعال میشود.

 

عیب یابی خطا Connection Timed Out

 

2. قالب یا پوسته خود را چک کنید

همچون افزونه ها یکی دیگر از بخش هایی که ممکن است علت بسیاری از ارور ها باشد قالب است برای عیب یابی میتوانید قالب خود را با یکی از قالب های پیش فرض وردپرس همچون تم بیست و دو جایگزین کنید اگر که مشکل حل شد در نتیجه مشکل از قالب است اگر که مشکل حل نشد در نتیجه باید بروید سراغ مراحل بعدی.

 

3. محدودیت حافظه را بالا ببرید

در فایل wp-config.php میتوانید محدودیت حافظه را بالا ببرید در ابتدا وارد هاستتان شوید پس از باز کردن publichtml به دنبال فایل wp-config.php بگردید وارد آن شوید و در این فایل به دنبال دو متغیر


define('WP_MEMORY_LIMIT', M');
define('WP_MAX_MEMORY_LIMIT', 'M');


باشید پیش از m میزان ممروی خود را افزایش دهید البته در نظر داشته باشید که میزان رمی که قصد افزایش آن را دارید باید با هاستی که خریده اید مطابقت داشته باشد در خصوص اطلاعات هاست میتوانید به وب سرویس خود مراجعه نمایید. حال مقادیر را به عنوان مثال به این شکل ویرایش کنید.


define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');
define('WP_MAX_MEMORY_LIMIT', '512M');

 

و یا حتی میتوانید مقادیر را بالاتر ببرید (به شرط اینکه میزان وب سرویس خریداری شده با مموری درج شده مطابقت داشته باشد)

 

رفع خطا Connection Timed Out

 

4. حداکثر زمان اجرا را افزایش دهید.

اگر در وردپرس میزان زمان اجرای اسکریپت ها بیش از حد طول بکشد شما با خطای Connection Timed Out رو به رو خواهید شد بنابراین نیاز است تا زمان بارگذاری اسکریپت ها را بالا ببرید.
برای بالا بردن زمان بارگذاری اسکریپت ها نیاز دارید تا فایل php.ini را ویرایش کنید برای اینکار در هاست سی پنل برای ادیت بسته به تنظیمات وب سرور باید به دو بخش مراجعه کنید یا باید به بخش multi php ini editor بروید و در بخش ادیتور به دنبال گزینه max_input_time باشید در این بخش متغیر را افزایش دهید به عنوان مثال بر روی 300 بگذارید حال 300 ثانیه سرور فرصت میدهد تا اسکریپت ها لود شوند یا میتوانید به بخش php selector بروید پس از باز کردن آن به بخش options بروید و متغیر max_input_time را افزایش دهید.
اما در هاست های دایرکت ادمین معمولا php.ini ممکن است به صورت یک فایل وجود داشته باشد که باید به دنبال متغیر max_input_time یا set_time_limit باید مراجعه نمایید و آن را افزایش دهید.
یک حالت دیگر هم وجود دارد که سرویس دهنده به کل دسترسی و ادیت php.ini را بسته باشد که در این شرایط بهتر است از خود سرویس دهنده بخواهید تا تغییرات را اعمال نماید.
نکته اگر که تجربه و علم کافی در این خصوص ندارید بهتر است تا از سرویس دهنده بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد زیرا با تغییر پارامتر اشتباه ممکن است تا سایت را کلا از دسترس خارج نمایید.

 

ارور دسترسی از دست رفت

 

5. مشکل وب سرور

در حالت آخر ممکن است که مشکل از طرف خود وب سرور، سرویس دهنده باشد در این صورت باید با تیکت مورد فوق را به آنها اطلاع دهید تا بررسی نمایند.

 

جمع بندی
در این مقاله با ارور Connection Timed Out آشنا شدیم و برای حل آن راه کارهایی را ارائه دادیم امیدواریم تا این مقاله توانسته باشد شما را کمک کرده باشد در صورتی که قصد طراحی سایت خبری، طراحی سایت فروشگاهی و یا هر نوع سایتی را دارید میتوانید برای مشاوره و استعلام قیمت با ما ارتباط برقرار نمایید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید