رفع خطا allowed memory size of 134217728 bytes exhausted

دوشنبه, 16 بهمن 1402

رفع خطا allowed memory size of 134217728 bytes exhausted - لمون

یکی از ارور هایی که ممکن است در وردپرس با آن رو به رو شوید ارور memory size exhausted میباشد که در فایل لاگ وردپرس معمولا به شکل fatal error: allowed memory size of 134217728 bytes exhausted
خودش را نشان میدهد این خطا وقتی اتفاق می افتد صفحه سایت به شکل سفید بالا می آید البته این ارور با ارور صفحه سفید وردپرس فرق دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش رفع این ارور را به شما بدهیم.

 

ارور memory size exhausted چیست؟

ارور محدودیت مموری زمانی رخ میدهد که سایت شما از میزان رم اختصاص داده شده بیشتر منابع میکشد وردپرس به نسبت دیگر نوع وب سایت ها از منابع بیشتری استفاده میکند به همین علت این ارور در وردپرس متداول است برای رفع این ارور نیاز است تا منابع سایتتان را بالاتر ببرید در ادامه با ما همراه باشید تا رفع این خطار را آموزش دهیم.

چنانچه قصد طراحی سایت فروشگاهی دارید با ما تماس بگیرید.

 

ارور memory size exhausted چیست؟

 

ادیت فایل wp-config.php

یکی از کار هایی که ممکن است باعث رفع این ارور شود عوض کردن تنظیمات wp-config.php میباشد در این خصوص وارد هاست خود شوید وارد پوشه public_html شوید در آنجا فایل wp-config.php را میتوانید ببینید بر روی آن راست کلی کنید و دکمه ادیت را بزنید در این فایل تکه کد زیر را قرار دهید و ذخیره را بزنید.

define( 'WP_MEMORY_LIMIT', '512M' );

نکته اگر خط "define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M') را مشاهده کردید، به سادگی مقدار را به 512M ویرایش کنید. و تنظیمات را ذخیره کنید.

 

ادیت فایل wp-config.php

 

فایل php.ini را ویرایش کنید.

سرور فایل php.ini را قبل از اجرای اسکریپت های PHP بررسی می کند زیرا اطلاعاتی در مورد محدودیت منابع ارائه می دهد. این فایل جزو فایل های اصلی وردپرس نیست و پس از تنظیم هاست خود به خود ساخته میشود. با این حال، اگر قبلاً سایر متغیرهای PHP را تنظیم کرده باشید، ممکن است آن را در هاست خود داشته باشید. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که مقدار حافظه PHP کمتر از مقدار حافظه تعریف شده در wp-config.php شما نباشد. در این صورت، وردپرس شما نمی‌تواند از محدودیت حافظه 512 مگابایتی که قبلاً تعیین کرده‌اید استفاده کند.
می توانید فایل php.ini را در public_html وب سایت خود پیدا کنید و برای ویرایش آن روی فایل کلیک راست کنید. به دنبال تکه کدی باشید که نوشته است memory_limit و مقدار را افزایش دهید.


memory_limit = 512M

پس از عوض کردن تنظیمات فایل را ذخیره کنید و کش مرورگر را پاک کرده و یا سایت خود را در پرایوت باز کنید به احتمال زیاد مشکل شما باید حل شده باشد.

 

تنظیمات MultiPHP INI Editor را عوض کنید

اگر پس از طی کردن مراحل بالا همچنان مشکل رفع نشده بود باید به بخش MultiPHP INI Editor بروید اما پیش از آن باید به فایل منیجر رفته و قبل از public_html دو فایل .user.ini و php.ini را پاک کنید پس از آن وارد public_html شوید در اینجا هم دو فایل با این نام ها مشاهده میشود هر دو را پاک کنید حال در بخش مدیریت هاست وارد MultiPHP INI Editor شوید بر روی گزینه select a location بزنید نام دامنه را انتخاب کنید در بخش memory_limit عدد آن را بر روی 512 بگذارید تنظیمات را ذخیره نمایید حال سایت را مجدد بارگزاری کنید به احتمال زیاد مشکلتان حل شده باشد.

 

تنظیمات MultiPHP INI Editor را عوض کنید

 

با سرویس دهنده هاستتان تماس بگیرید

اگر تمامی مراحل بالا را طی کردید و همچنان مشکل پا برجا بود باید با سرویس دهنده هاستتان تماس بگیرید در بعضی از مواقع نیاز است تا محدودیت منابع سایت از طرف سرویس دهنده افزایش یابد تا مشکل حل شود.

 

جمع بندی
به طور کلی ارور fatal error: allowed memory size of 134217728 bytes exhausted یا ارور هایی که در آن نام memory size دیده میشود اغلب به علت کمبود منابع هاست است امیدواریم که با نگارش این محتوا به شما کمک کرده باشیم اگر که در خصوص طراحی سایت در تهران و یا طراحی سایت وردپرسی نیاز به مشاوره دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پورتال تخصص شرکت طراحی لمون است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید